Få tillbaka ex genom att sluta höra av sig?
Mitt ex lämnade mig för ca tre månader sen. Anledningen till att han ville göra slut var för att hans känslor hade svalnat. Han säger att han har lite känslor kvar men att det inte är tillräckligt för honom. Under den här tiden det har varit slut har vi fortsatt att ses regelbundet. Ja väldigt dumt, men jag har så svårt att släppa taget om honom och han hör själv av sig ofta. Vi har haft sex några gånger men vi har även umgåtts och hittat på andra saker.
I alla fall så fick jag nog för en vecka sen och sa att det är sista gången jag hör av mig och att jag behöver avstånd för att jag någonsin ska komma över honom och att jag behöver ny energi för att kunna styra upp mitt liv. Han verkade inte riktigt tro mig och det är ju förståeligt för jag har verkligen hört av mig med jämna mellanrum och bönat och bett om att få honom tillbaka och förklarat hur mycket jag älskar honom. Jag tänker vara bestämd med att inte höra av mig men innerst inne är ju min högsta önskan att han själv ska höra av sig och vilja ha mig tillbaka. Funkar det på killar? Någon med erfarenhet av just det här?
Han tycker ju uppenbarligen om mig fortfarande och gillar att umgås med mig men ingen kille vill väl ha en klängig kärlekskrank tjej efter sig så att helt ta avstånd kanske får honom att tänka till? Jag har ju liksom alltid varit tillgänglig för honom innan och efter det tog slut. Träffade på en av hans vänner ute och han sa att mitt ex har pratat mycket om mig och han sa även att han tror att "X" gillar mig mer än han faktiskt vill erkänna. Ja vet inte vad jag ska tro men det här är mitt sista hopp och försök att få honom att inse vad han håller på att förlora.