• Anonym (ts)

Få tillbaka ex genom att sluta höra av sig?

Mitt ex lämnade mig för ca tre månader sen. Anledningen till att han ville göra slut var för att hans känslor hade svalnat. Han säger att han har lite känslor kvar men att det inte är tillräckligt för honom. Under den här tiden det har varit slut har vi fortsatt att ses regelbundet. Ja väldigt dumt, men jag har så svårt att släppa taget om honom och han hör själv av sig ofta. Vi har haft sex några gånger men vi har även umgåtts och hittat på andra saker. 

I alla fall så fick jag nog för en vecka sen och sa att det är sista gången jag hör av mig och att jag behöver avstånd för att jag någonsin ska komma över honom och att jag behöver ny energi för att kunna styra upp mitt liv. Han verkade inte riktigt tro mig och det är ju förståeligt för jag har verkligen hört av mig med jämna mellanrum och bönat och bett om att få honom tillbaka och förklarat hur mycket jag älskar honom. Jag tänker vara bestämd med att inte höra av mig men innerst inne är ju min högsta önskan att han själv ska höra av sig och vilja ha mig tillbaka. Funkar det på killar? Någon med erfarenhet av just det här?

Han tycker ju uppenbarligen om mig fortfarande och gillar att umgås med mig men ingen kille vill väl ha en klängig kärlekskrank tjej efter sig så att helt ta avstånd kanske får honom att tänka till? Jag har ju liksom alltid varit tillgänglig för honom innan och efter det tog slut. Träffade på en av hans vänner ute och han sa att mitt ex har pratat mycket om mig och han sa även att han tror att "X" gillar mig mer än han faktiskt vill erkänna. Ja vet inte vad jag ska tro men det här är mitt sista hopp och försök att få honom att inse vad han håller på att förlora.

• Svar på tråden Få tillbaka ex genom att sluta höra av sig?
  • Anonym (mmm)

Han vill bara ha en dörr öppen för att ha sex. Mkt vanligt. Du gör rätt i att kapa helt.

• Scoops

Det är värt ett försök. I värsta fall så hör han inte av sig, men då har du ju ändå påbörjat att läka dig själv och bygga upp livet utan honom.

• Anonym (ts)
    Anonym (mmm) skrev 2017-08-28 14:00:35 följande:

Han vill bara ha en dörr öppen för att ha sex. Mkt vanligt. Du gör rätt i att kapa helt.

Vi har inte haft sex på ett tag nu. Det var han som sa att vi borde avstå från det pga att det bara sårar mig mer. När vi har haft sex tidigare så är det jag som har varit på om det. Däremot har vi varit närgångna på andra sätt med t.ex. kramar i soffan framför en film. Så att det bara handlar om sex för honom tror jag verkligen inte. 
  • Anonym (ts)
    Scoops skrev 2017-08-28 14:01:50 följande:

Det är värt ett försök. I värsta fall så hör han inte av sig, men då har du ju ändå påbörjat att läka dig själv och bygga upp livet utan honom.

Ja lite så tänker jag också. Men jag hoppas såå innerligt at han faktiskt hör av sig snart. Men han är väldigt snäll som person så han kanske vill ge mig lite space som jag bad om. Men vill han ha mig tillbaka så kommer han väl ändå höra av sig så småningom. 
  • Anonym (:))

Har varit med om samma sak, och vi höll på med varandra fram o tillbaka så som ni verkar göra, jag fick oxå nog o sluta höra av mig och 1,5 veckor senare så ville han vara tsm igen men jag insåg under tiden att jag mådde bättre utan honom och att jag kände mig levande på ett annat sätt! Så fråga dig själv om du vill vara med någon som är så osäker på ert förhållande? Vill du vara med honom bara för att bli dumpad igen? Hade jag varit du så hade jag släppt han och koncentrerat mig själv på just mig själv! Du kommer hitta en ny som kommer göra allt för att vara med dig hela tiden och inte hålla på med massa drama????

• Anonym (ja)

Tror det är bra att hålla avstånd. Men gör det inte med strategin att få tillbaka honom. Det är förstås möjligt att han ändrar sig någon gång i framtiden men vänta inte på det. Avståndet är för att DU ska få andrum att känna efter och göra sådant som du mår bra av (och dit hör inte att umgås med en halvintresserad kille som du själv är kär i). 
    Satsa på dig själv och vad du gillar att göra och passa på att läsa "Dumpa honom" .

Att separera kan vara svårt. Jag tänkte på mitt ex uppåt två år efter separation och då var det jag själv som avslutat förhållandet. Men det är bättre än lägga tid på en relation som inte är bra för en (och dit hör en där man är på olika nivå om hur mycket man vill satsa på förhållandet).

• Anonym (G)
    Tror jag också
  • Anonym (bluff)
    Anonym (ts) skrev 2017-08-28 14:12:43 följande:
    Ja lite så tänker jag också. Men jag hoppas såå innerligt at han faktiskt hör av sig snart. Men han är väldigt snäll som person så han kanske vill ge mig lite space som jag bad om. Men vill han ha mig tillbaka så kommer han väl ändå höra av sig så småningom. 
    Fast om man tänker bluffa så bör man ju tänka efter först vad man gör om bluffen synas. Hela poängen med att sluta höra av sig är ju i ditt fall det motsatta till vad det brukar vara (att man vill sluta ses). Du vill använda det som en slags manipulationsknep för att han ska inse hur mycket han saknar dig och komma tillbaka, typ reverse psychology. Men vad händer om han slutar höra av sig? Hur ställer du dig till det? Vad kommer du göra då?

Du kanske borde planera för det och inte bara hålla tummarna för att det ska lyckas. 
  • Anonym (bluff)

Håller med
  • Anonym (ts)
    Anonym (bluff) skrev 2017-08-28 14:51:46 följande:
    Fast om man tänker bluffa så bör man ju tänka efter först vad man gör om bluffen synas. Hela poängen med att sluta höra av sig är ju i ditt fall det motsatta till vad det brukar vara (att man vill sluta ses). Du vill använda det som en slags manipulationsknep för att han ska inse hur mycket han saknar dig och komma tillbaka, typ reverse psychology. Men vad händer om han slutar höra av sig? Hur ställer du dig till det? Vad kommer du göra då?

Du kanske borde planera för det och inte bara hålla tummarna för att det ska lyckas. 
    Dröjer det väldigt länge utan att jag hör något ifrån honom så kommer jag troligtvis att höra av mig. Kanske kanske att jag går med på hans förslag att vi ska fortsätta vara vänner. Men vet att jag i så fall gör det bara för att kunna fortsätta umgås med honom. Den dagen han hittar en ny tjej kommer ju mitt hjärta krossas igen och säker ännu mer än den dagen han lämnade mig. Då finns det inget hopp kvar. Det vore ju fantastiskt om jag verkligen kämpade med att inte höra av mig och sen inser att jag inte vill ha honom tillbaka längre, men jag tvivlar.
Svar på tråden Få tillbaka ex genom att sluta höra av sig?