Ångest eller hälsan som ställer till?
Har nu kämpat sedan i vintras med panikattacker och somatiserad ångest som jag fått till följd av en dramatisk händelse och långvarig stress förra året.
Har inte tagit mediciner och kämpat rått själv med hjälp av vitaminer, motion, med att vara upptagen. Blev av med panikattacker och ångesten lagt sig något.
Har för övrigt gjort en massa tester och prover. Alla blodprover inkl sköldkörtel, blodsocker, järn, B12, magnesium och massa andra u.a., MR hjärna u.a., neurologiskt status u.a.
Har ändå märkliga saker som händer min kropp som ger mig hälsoångest och ruinerar mitt liv, eftersom att jag inte vet om det är bara psyke eller även kroppsliga problem som inte är utredda ordentligt.
Har någon med utmattning/utbrändhet/GAD känt att man har problem med koordination allmänt och speciellt i armarna? Att man liksom misbedömer avstånd till saker, jobbigt att ta på saker och på sig själv.. men pekar på näsan med stängda ögonen utan problem. Yrseln/obalanskänsla som inte släpper i 6 månader och som förvärras efter fysisk eller psykisk ansträngning.
Plus att man är konstant rädd att bli galen, att tappa kontroll över sitt sinne, och har svårt att formulera sig, egna rörelser och ord verkar konstiga, inte som vanligt liksom.
Är så trött på att inte få något svar och hjälp från vården...helt utmattad av oro :(