• Anonym (Sunny)

    Behålla eller inte ?!

    Hej!

    Testar att skapa en tråd här för att se fall någon varit i samma sits.

    Jag gjorde precis ett clear blue digitaltest som visade gravid 2-3 veckor.

    Jag vet inte vad jag känner, jag vill både behålla men samtligt så är det inte läge just nu.

    Sambon jobbar borta under veckorna så det är jag & min son hemma, samtidigt som jag jobbar som vikarie.

    Finns det någon som har haft svårt att bestämma sig ? Det är ju en ganska stor sak.

    Onödiga & dryga kommenterar behövs ej skrivas !

  • Svar på tråden Behålla eller inte ?!
  • Anonym (Jag)

    Låt det smälta in lite. Du behöver inte bestämma här och nu.

    Jag har velat om abort eller behålla i flera veckor. Jag är nu inne i vecka 9 nu och den där känslan att abort känns helt rätt har aldrig kommit. Tror att jag mest accepterat läget och kommer känna mig glad över graviditeten snart. Är ju inte så att bebisen kommer i morgon. Hehe.

    Prata, prata, prata med din sambo och känn efter hur båda alternativen känns.

    Jag är däremot gravid med barn nr.4 hur jag ska orka o klara det har jag funderat mycket på. Men alla fina stunder överväger ju ^^

    Kram till dig och se till att inte hasta fram ett beslut.

  • Mytilio

    Jag håller med föregående kommentar. Ta det lugnt, det är inte panik ännu. 
    Låt det sjunka in lite innan du tar ett beslut. Viktigast är sedan vad du känner att du vill. Omständigheterna löser sig hur du än väljer att göra. Det finns bara ett rätt beslut och det är det beslut du kommer att ta.