• Anonym (Sunny)

    Behålla eller inte ?!

    Hej!

    Testar att skapa en tråd här för att se fall någon varit i samma sits.

    Jag gjorde precis ett clear blue digitaltest som visade gravid 2-3 veckor.

    Jag vet inte vad jag känner, jag vill både behålla men samtligt så är det inte läge just nu.

    Sambon jobbar borta under veckorna så det är jag & min son hemma, samtidigt som jag jobbar som vikarie.

    Finns det någon som har haft svårt att bestämma sig ? Det är ju en ganska stor sak.

    Onödiga & dryga kommenterar behövs ej skrivas !

  • Svar på tråden Behålla eller inte ?!
  • Anonym (Jag)

    Låt det smälta in lite. Du behöver inte bestämma här och nu.

    Jag har velat om abort eller behålla i flera veckor. Jag är nu inne i vecka 9 nu och den där känslan att abort känns helt rätt har aldrig kommit. Tror att jag mest accepterat läget och kommer känna mig glad över graviditeten snart. Är ju inte så att bebisen kommer i morgon. Hehe.

    Prata, prata, prata med din sambo och känn efter hur båda alternativen känns.

    Jag är däremot gravid med barn nr.4 hur jag ska orka o klara det har jag funderat mycket på. Men alla fina stunder överväger ju ^^

    Kram till dig och se till att inte hasta fram ett beslut.

  • Mytilio

    Jag håller med föregående kommentar. Ta det lugnt, det är inte panik ännu. 
    Låt det sjunka in lite innan du tar ett beslut. Viktigast är sedan vad du känner att du vill. Omständigheterna löser sig hur du än väljer att göra. Det finns bara ett rätt beslut och det är det beslut du kommer att ta. 

    Min egen erfarenhet är att jag gjorde abort då min sambo inte ville behålla barnet. Jag stressade fram beslutet och intalade mig att det blev bäst så. Det tog mig nästan ett år att återhämta mig mentalt och känslomässigt. Men då har jag inga barn sedan tidigare, beslutet var eg inte grundat på vad jag själv ville och jag var 34 när det här skedde så jag var stressad över min fertilitet pga åldern. En helt annan sits än din. Jag vill bara trycka på att tillåt dig själv att känna vad du vill, oavsett hur omständigheterna ser ut.

    Ta hand om dig!
    Lycka till <3 

  • Anonym (H)
    Anonym (Jag) skrev 2017-08-29 18:06:50 följande:
    Låt det smälta in lite. Du behöver inte bestämma här och nu. Jag har velat om abort eller behålla i flera veckor. Jag är nu inne i vecka 9 nu och den där känslan att abort känns helt rätt har aldrig kommit. Tror att jag mest accepterat läget och kommer känna mig glad över graviditeten snart. Är ju inte så att bebisen kommer i morgon. Hehe. Prata, prata, prata med din sambo och känn efter hur båda alternativen känns. Jag är däremot gravid med barn nr.4 hur jag ska orka o klara det har jag funderat mycket på. Men alla fina stunder överväger ju ^^ Kram till dig och se till att inte hasta fram ett beslut.
    Ja, låt det smälta in
Svar på tråden Behålla eller inte ?!