• Hellylilly

    Erfarenhet av Fertilitetplus?

    Är det någon här som har erfarenhet av Fertilitetplus i Sthlm? Funderar bland annat att göra en immunsuppression (hjälp/behandling av överaktiva imminförsvar).

    Här ni blivit hjälpta/ är det en bra klinik?

  • Svar på tråden Erfarenhet av Fertilitetplus?
  • Niinoo
    Virja skrev 2018-08-07 08:30:09 följande:

    Hej HL! Jag har precis bokat tid där. Hur har det gått för dig?


    Hej!
    Finns det kvar? Jag var där i Juni och fick behandling men i Juli på min senaste behandling fick jag veta att de privata barnmorskorna gått i konkurs, men Marie var kvar där iaf, nu får jag inte tag i henne. När ska du dit?
  • Virpan

    Marie är kvar där ett tag till iaf. Eventuellt måste hon flytta, men jag vet inte när i så fall.

  • Niinoo
    Virpan skrev 2018-08-22 17:57:55 följande:

    Marie är kvar där ett tag till iaf. Eventuellt måste hon flytta, men jag vet inte när i så fall.


    Tack! Fick tag i henne, ska dit på fredag för dropp. Kan fråga henne då om flytt.
  • Virja
    Niinoo skrev 2018-08-21 14:07:27 följande:
    Hej!
    Finns det kvar? Jag var där i Juni och fick behandling men i Juli på min senaste behandling fick jag veta att de privata barnmorskorna gått i konkurs, men Marie var kvar där iaf, nu får jag inte tag i henne. När ska du dit?
    Hej! Så bra att du fick svar. Ja, hon kommer att vara kvar som sagt. Jag blev väldigt glad över att komma dit och - äntligen - prata med någon som fattar vad jag upplever i kroppen vid missfallen. Det känns som att det är en väldigt stor tröst och hjälp vare sig vi lyckas få barn eller ej.
  • Niinoo
    Virja skrev 2018-08-23 18:31:00 följande:

    Hej! Så bra att du fick svar. Ja, hon kommer att vara kvar som sagt. Jag blev väldigt glad över att komma dit och - äntligen - prata med någon som fattar vad jag upplever i kroppen vid missfallen. Det känns som att det är en väldigt stor tröst och hjälp vare sig vi lyckas få barn eller ej.


    Efter 4års försök med 2 missfall bakom så har jag plussat. Intralipiddropp, kortison, Lutinus och trombyl gjorde susen. Nu hoppas jag få behålla denna graviditet. Jag trodde inte det skulle funka. Om det inte vore för detta forum så hade jag nog inte sökt den hjälpen.
  • Virja
    Niinoo skrev 2018-08-24 09:50:04 följande:
    Efter 4års försök med 2 missfall bakom så har jag plussat. Intralipiddropp, kortison, Lutinus och trombyl gjorde susen. Nu hoppas jag få behålla denna graviditet. Jag trodde inte det skulle funka. Om det inte vore för detta forum så hade jag nog inte sökt den hjälpen.
    Woooooow!!!!!! HjärtaHjärtaHjärta Det är ju alldeles magiskt! Jag håller verkligen alla tummar för att det ska gå vägen för er. En fråga, använde du dig bara av stödet från Marie eller även Grekland/Danmark/annat...? :)
  • Niinoo
    Virja skrev 2018-08-24 09:57:43 följande:

    Woooooow!!!!!!  Det är ju alldeles magiskt! Jag håller verkligen alla tummar för att det ska gå vägen för er. En fråga, använde du dig bara av stödet från Marie eller även Grekland/Danmark/annat...? :)


    Tack! Hoppas verkligen det ska gå vägen. Har bara haft Marie. Hon kollade mitt immunförsvar som var väldigt aktivt.
  • Virja
    Niinoo skrev 2018-08-24 14:31:23 följande:
    Tack! Hoppas verkligen det ska gå vägen. Har bara haft Marie. Hon kollade mitt immunförsvar som var väldigt aktivt.
    Då har jag en till fråga. Var lymfocytvärdet högt eller lågt ;) Självfallet förväntar jag mig inga svar, men försöker förstå min egen situation bättre. 
Svar på tråden Erfarenhet av Fertilitetplus?