• Allmänvetaren

Bygga hus av containers

Jag vill bygga ett hur i containers. Såg en som diskuterade detta i en tråd och nu vill jag med ha det som ändå gått i hustankar. 

Det låter lite för bra för att vara sant så det är förmodligen det. Men vilka problem kan man råka ut för? Någon som har erfarenhet. 

/Allmänvetarn

Bygga trähus på sand, eller järnhus på berg
  • Svar på tråden Bygga hus av containers
  • Allmänvetaren

Även länk till containers hade varit uppskattat, jag har hittat några. 

Kineserna lämnar ju kvar sina då det är dyrare att skeppa hem dem tomma. Men vem får dem är det mottagaren? Ofta är det ju fler...?!

Hade inte allt gått i container hade man väl kunnat kombinera med garage i containers - två ihopsvetsade t.ex. och sen även som hobbyrum eller nåt. Men jag skulle helst ha allt i container. Det finns till och med en som säljer dem med el och avlopp men det är för något annat syfte är permanentboende. 

• zZzZz
    Allmänvetaren skrev 2017-08-30 13:47:45 följande:
    Kineserna lämnar ju kvar sina då det är dyrare att skeppa hem dem tomma. Men vem får dem är det mottagaren? Ofta är det ju fler...?!
    vad grundar du detta på?

Sjöcontainers som kommer in på export, återgår till hamnen i skeppares depå, dom "lämnas inte kvar"
    och ofta lastas dom igen för svensk export, men även många åker tomma vidare till andra hamnar på tomma platser...

Jag kör containers dagligen, så jag vet :)
  • äldreochklokare

Det fanns ett längre reportage om en familj som gjort det, kan det ha varit i Villaägaren tro, för några månader sen. Kanske går det att googla artikeln.

Svar på tråden Bygga hus av containers