• Anonym (Vad göra?)

Sexuellt hämmad?

Nu är det så att jag dejtar en kille sen ca 2 månader tillbaka. Vi träffades på nätet så vi kände inte varann sen innan. Vi har setts ca 1-2 gånger i veckan. Så vi har ju setts några gånger nu. Mitt intresse för honom har gått lite upp och ner, men han gillar mig uppenbarligen, han hör av sig varje dag och struntar i om han hör av sig 15 gånger i sträck liksom. Men nu har jag verkligen börjat gilla honom, jag har väl en lite lång startsträcka kanske.

Som det ser ut nu i vårt dejtande ses vi oftast hemma hos någon och ser film. Han har tagit initiativet till att hålla handen, jag har iofs velat vara nära honom och velat krama honom intimt och så innan han eller jag ska gå. Nu sist vi sågs så blev det rätt intimt, mycket hångel, smek (mest från hans sida), känns som om det är han som tar alla initiativen. Jag vill ju också, men jag vågar inte.

Nu har vi kommit så pass långt att nästa steg är sex typ. Men jag är livrädd! Jag vill, men jag vet inte hur det ska gå till. Liksom ligger man i soffan, ska jag knäppa upp hans byxor då? Är livrädd för att göra fel eller göra något som han inte gillar. Är inte alls bekväm med hela den här grejen med att ha sex, iaf inte med en ny person. Men samtidigt vill jag inte att han ska känna sig dissad heller. Vill inte att han ska tro att jag inte vill ha honom, för det vill jag! Jag vill men vågar inte.

Jag är så rädd att jag nästan är beredd på att lägga ner hela dejtandet med honom, för nån gång måste vi ju komma till sex och jag vill ju också ha det med honom.

Så hur gör man liksom? Säg att man ligger i soffan, hånglar, jag smeker honom lite, han smeker mig mest. Börjar knäppa upp blus och byxor och jag känner mig som en död säl som inte vågar knäppa upp hans byxor. Tänk om jag inte får upp byxknappen och börjar fumla med den? Det är ju jättepinsamt! Vet inte om jag är sexuellt hämmad eller vad det är för fel?

Någon som känner igen sig? Behöver verkligen råd!  

• Svar på tråden Sexuellt hämmad?
  • limoncellos

Hej,

Jag kan säga att jag var exakt likadan i början och jag kan fortfarande känna mig blyg och vi har varit ihop 2 år nu snart.

Min kille är mer framåt och jag är blyg emellanåt. Men du har ingenting att skämmas för! Det är bara köra på och känna efter liksom men är det riktigt jobbigt så säg det rakt ut bara.

Jag är lite blyg kan du vara den som tar ledningen så att säga. Det där kommer att släppa! Jag lovar att det löser sig och att han kommer inte tycka att du är konstig eller något. Slappna av :)

• Anonym (Vad göra?)
    limoncellos skrev 2017-08-30 17:09:55 följande:

Hej,

Jag kan säga att jag var exakt likadan i början och jag kan fortfarande känna mig blyg och vi har varit ihop 2 år nu snart.

Min kille är mer framåt och jag är blyg emellanåt. Men du har ingenting att skämmas för! Det är bara köra på och känna efter liksom men är det riktigt jobbigt så säg det rakt ut bara.

Jag är lite blyg kan du vara den som tar ledningen så att säga. Det där kommer att släppa! Jag lovar att det löser sig och att han kommer inte tycka att du är konstig eller något. Slappna av :)

Det som också är jobbigt är väl att han är yngre än mig och det känns som om jag borde vara den som är mer framåt och har mer sexuell erfarenhet än vad han har. Han kanske "valde" en äldre tjej för att han tänkte att de är mer framåt och inte lika blyga i sängen och att de vet vad de vill ha och så är jag inte alls så... :/
  • limoncellos
    Anonym (Vad göra?) skrev 2017-08-30 17:15:27 följande:

Det som också är jobbigt är väl att han är yngre än mig och det känns som om jag borde vara den som är mer framåt och har mer sexuell erfarenhet än vad han har. Han kanske "valde" en äldre tjej för att han tänkte att de är mer framåt och inte lika blyga i sängen och att de vet vad de vill ha och så är jag inte alls så... :/

Han valde dig för att han gillar dig. Det behöver du inte tänka på. Jag är snart 30 år och träffade min kille vid 27 och nu har jag börjat ta för mig i sängen.

Hur gammal är du?
  • Anonym (Vad göra?)
    limoncellos skrev 2017-08-30 17:19:21 följande:
    Han valde dig för att han gillar dig. Det behöver du inte tänka på. Jag är snart 30 år och träffade min kille vid 27 och nu har jag börjat ta för mig i sängen.

Hur gammal är du?
    Jag är nyss fyllda 30. Nej usch, kanske bara ska dra mig ur...pallar inte, är alldeles för blyg när det kommer till sex =(
  • limoncellos
    Anonym (Vad göra?) skrev 2017-08-30 17:24:50 följande:

Jag är nyss fyllda 30. Nej usch, kanske bara ska dra mig ur...pallar inte, är alldeles för blyg när det kommer till sex =(

Vad är det som känns jobbigt? Rädslan att du gör bort dig? Man kan inte göra bort sig under sex tkr jag.

Kan du inte prata med honom?
  • Anonym (En man)
    Anonym (Vad göra?) skrev 2017-08-30 17:24:50 följande:

Men skärp till dig! Det går nästan inte göra fel. En kvinna som visar att hon vill är hur het som helst. Lite fummel med en knapp är inget nån man skulle bry sig om. Ta ett glas vin så släpper lite blyghet. Men bara ett!

Go för it och berätta hur det gick sen.
  • Anonym (H)
    limoncellos skrev 2017-08-30 17:32:20 följande:
    Vad är det som känns jobbigt? Rädslan att du gör bort dig? Man kan inte göra bort sig under sex tkr jag.
    Håller med, prata
  • Mannschaft

Lugn och fin. Du ska inte behöva känna oro. Du gillar honom, han gillar dig. Sex ska kännas härligt. Vad är det värsta du förutsätter kan hända som får dig känna dig bortkommen inför honom?

"Karikatyren är en hyllning som medelmåttan bringar geniet."
  • Anonym (Vad göra?)
    limoncellos skrev 2017-08-30 17:32:20 följande:

Det som känns jobbigt är väl att jag inte riktigt vet hur jag ska bete mig, ska jag resa mig och ta av mig byxorna? För det går ju inte att ta av sig dem när man ligger i soffan. Och när gör jag det då? Det vågar jag typ inte ens göra, tänk om han bara kollar snett på mig och tycker jag är helkonstig som tog av mig byxorna? Då är det ju en otroligt pinsam och utsatt situation som jag hamnar i... Typ såna grejer...
  • Anonym (Vad göra?)
    Mannschaft skrev 2017-08-30 17:33:37 följande:

Lugn och fin. Du ska inte behöva känna oro. Du gillar honom, han gillar dig. Sex ska kännas härligt. Vad är det värsta du förutsätter kan hända som får dig känna dig bortkommen inför honom?

Se nedan ett exempel på vad jag skulle tycka var superjobbigt. Och sen då? När båda är nakna, hur gör man med skydd, vem ska fråga? Jag vågar inte, vem ska hämta? Vem tar på kondomen typ... jag vågar liksom inte ta på den när han tittar på mig. Finns sååå många orosmoment...=(
Svar på tråden Sexuellt hämmad?