• Jageenavdem

Otrogen blev kär

Hej.

Ber ditekt om ursäkt för stav/slarvfel.

Hopps ni kommer med vettiga kommentarer och råd. Ni får gärna dömma mig om ni vill men jag kan inte ändra på något!

Jag har familj: fru och 2 barn. Själv är strax efter 30.

Jag smågillade en tjej/ kvinna på mitt jobb, hon är 28, har sambo och 1 barn, inget seriöst men tyckte ändå att hon är skön, rolig och att vi är rätt lika!

En vacker dag/kväll på en arbetsfest eller utanför samtalade vi om allt möjligt och kom in på ämnet sex, det var enkelt och känndes naturligt eftersom båda var onyktra! Efter en stund visar det sig att både hon och jag är missnöjda med våra partner när det gäller sex- vi får inte ligga så mycket som vill då de inte tycker särskilt mycket om sex. Efter en stund så gick damtalsämnet över till att vi börjat kramma och kyssa varandra. Det blev inget mer då vi befann oss ute . Dagen efter chattade vi med varandra och hon tyckte att det som hände förra kvällen var ett stort misstag och bad mig inte berätta för någon.

Det har nu gått 2 månader sedan dess och hon har varit ledig under den tiden, dvs jobbade inte, men nu när hon är tillbaka finner jag inte plats. Jag hittar på anledningar för att gå förbi henne , för att prata med henne , ibland känner jag att vill bara gå fram och kyssa henne framför alla! Jag har inte haft den kännslan på länge! Känner tomhet nu när jag inte är på jobbet då hon inte är i närheten. Känns som att jag är kär ! Och det är inte så att jag vill endast ligga med henne, jag känner att jag hade varit världens lyckligaste människa bara om jag hade fått en kram ut av henne. Vad ska man göra nu?

• Svar på tråden Otrogen blev kär
  • BeaKiddo

Detta är nu skrivet av en kvinna som har varit otrogen och som fortfarande lever i ett förhållande där sex inte förekommit på år och dar. Jag dömer dig inte.

Älskar du din familj? Inte bara din fru, men din familj? Gillar du att komma hem och känna att du älskar ditt hem, ert liv tillsammans, funkar ni någorlunda i vardagen?

Om svaret är ja då ska du glömma arbetskamraten. Gör allt du kan för att inte ha kontakt med henne, glömma henne. Ingenting gott kommer ur otrohet.

Tillbringa istället mer tid med din fru, ägna dig mer åt henne, jobba på att förbättra det som du är missnöjd med i ditt lev. På sikt kommer det att göra dig mycket lyckligare än att sabba två familjer.

• Jageenavdem
    BeaKiddo skrev 2017-08-30 18:30:51 följande:

Detta är nu skrivet av en kvinna som har varit otrogen och som fortfarande lever i ett förhållande där sex inte förekommit på år och dar. Jag dömer dig inte.

Älskar du din familj? Inte bara din fru, men din familj? Gillar du att komma hem och känna att du älskar ditt hem, ert liv tillsammans, funkar ni någorlunda i vardagen?

Om svaret är ja då ska du glömma arbetskamraten. Gör allt du kan för att inte ha kontakt med henne, glömma henne. Ingenting gott kommer ur otrohet.

Tillbringa istället mer tid med din fru, ägna dig mer åt henne, jobba på att förbättra det som du är missnöjd med i ditt lev. På sikt kommer det att göra dig mycket lyckligare än att sabba två familjer.

Tack för svaret!

Djupt inne i huvudet förstår jag att detta är inte bra! Men det gör nästan ont i hjärtat när jag inte har träffat henne över helger, måndagar är de bästa dagar jag vet nuförtiden eftersom jag får träffa henne. Jag älskar min familj och älskar att komma hem till mina barn. Min relation med frun fungerar bra i vardagen men inte i sexlivet, jag känner mig som vän inte som en man.

Jag kan dessvärre inte undvika henne helt, då vi jobbar rätt nära varandra och samarbetar ganska mycket vilket är ett måste på vårat företag annars fungerar inte våra roller.

Jag vet verkligen inte vad som är bäst, ska jag prata med henne möjligtviss, berätta allt ? Eller blir det bara värre?
  • Anonym (bb)

Nej inget blir bättre om du berättar.
    Koncentrera dig på din familj.
    Det här händer nästan alla som lever i längre relation. Tro mig, förälskelsen går över.

• Anonym (Antonio)

Gräset är alltid grönast där du vattnar. Se till att vattna mer på din egna gräsmatta ett bra tag så kommer den blomstra, men det är svårt när du håller kannan över staketet...

• Mannschaft

Du får väl inse att du är binyfiken. Och att dina barn (och sambo?) troligtvis inte är lika nyfikna på att du utforskar det vidare.

"Karikatyren är en hyllning som medelmåttan bringar geniet."
  • Mannschaft
    Mannschaft skrev 2017-08-30 19:10:58 följande:

Du får väl inse att du är binyfiken. Och att dina barn (och sambo?) troligtvis inte är lika nyfikna på att du utforskar det vidare.

Sorry, jag läste helt fel och fick det till att du var kvinna (ständigt dessa kvinnor i tankarna). Vidhåller dock min andra mening tidigare.
    "Karikatyren är en hyllning som medelmåttan bringar geniet."
  • Anonym (man up)
    Jageenavdem skrev 2017-08-30 18:58:12 följande:
    Tack för svaret!

Djupt inne i huvudet förstår jag att detta är inte bra! Men det gör nästan ont i hjärtat när jag inte har träffat henne över helger, måndagar är de bästa dagar jag vet nuförtiden eftersom jag får träffa henne. Jag älskar min familj och älskar att komma hem till mina barn. Min relation med frun fungerar bra i vardagen men inte i sexlivet, jag känner mig som vän inte som en man.

Jag kan dessvärre inte undvika henne helt, då vi jobbar rätt nära varandra och samarbetar ganska mycket vilket är ett måste på vårat företag annars fungerar inte våra roller.

Jag vet verkligen inte vad som är bäst, ska jag prata med henne möjligtviss, berätta allt ? Eller blir det bara värre?
    Ja du beter dig onekligen inte som en man, du beter dig som en liten pojke.

Fattar du vad som står på spel? Är du beredd att se din partner ögonen efter att du förstört henne helt? Är du beredd att mista halva tiden med era barn? Är du beredd att se dina barn i ögonen med vetskapen att det var DU som såg till att de miste sin trygghet?

Om du inte är det, sluta gnäll om hur ont det gör. Var en man för helvete. Du är deras pappa, du ska föreställas vara den som tar en kula för dem, du ska föreställas vara den som skyddar dem från världens skit INTE den som ger dem skit.

Gör det ont? Bit ihop och låt det göra ont då, har du aldrig haft ont förut i ditt liv? Ta ditt ansvar som man och pappa och sluta tycka så jävla synd om dig själv.
  • HansFinaFruga

Kunde inte formulera mig bättre själv!!! Topp!!!

• Lenniiiiiiiii

Håller med. Sluta sätt dig själv i främsta rummet. Vill du vara en man och älska din fru eller vill du vara den där patetiska pinsamma eviga tonårskillen?

• Jageenavdem
    Anonym (man up) skrev 2017-08-30 21:22:45 följande:

Ja du beter dig onekligen inte som en man, du beter dig som en liten pojke.

Fattar du vad som står på spel? Är du beredd att se din partner ögonen efter att du förstört henne helt? Är du beredd att mista halva tiden med era barn? Är du beredd att se dina barn i ögonen med vetskapen att det var DU som såg till att de miste sin trygghet?

Om du inte är det, sluta gnäll om hur ont det gör. Var en man för helvete. Du är deras pappa, du ska föreställas vara den som tar en kula för dem, du ska föreställas vara den som skyddar dem från världens skit INTE den som ger dem skit.

Gör det ont? Bit ihop och låt det göra ont då, har du aldrig haft ont förut i ditt liv? Ta ditt ansvar som man och pappa och sluta tycka så jävla synd om dig själv.

Du har rätt i det du skriver!

Skälvklart är jag beredd att göra allt för mina barn, och jag vill absolut inte såra de.

Tack för era tips, jag kommer börja med att försöka minska kontakt med henne och koncentrera mig mer på goda tankar om mina barn och familjen!
Svar på tråden Otrogen blev kär