• Äldre 31 Aug 10:11
    1642 visningar
    3 svar
    3
    1642

    Paniken börjar komma.

    Hej! 


    Jag börjar verkligen få panik nu inför förlossningen. Har verkligen varit lugn fram tills nu. Är så himla rädd för smärtan som kommer att komma och vet inte hur jag ska hantera det. 


    Jag behöver massvis med pepp och positiva förlossningsberättelser så att man kan hålla fast vid något bra. 


     


    Kram

  • Svar på tråden Paniken börjar komma.
  • Äldre 31 Aug 10:21
    #1

    Jag har inte fött själv, än. Ska föda i februari och försöker tänka på alla kvinnor som klarat det, då klarar jag det också!

    Sen tänker jag på det folk skriver att även om förlossningen va hemsk så va det också det häftigaste de gjort. Tänk att efter smärtan så kommer din bebis läggas på ditt bröst, så mysigt och värt all smärta i värden, antagligen :)

  • Äldre 31 Aug 10:39
    #2

    Kan absolut relatera till din rädsla. Har fött två barn. Det var två helt olika förlossningar och det gick bra. Det är svårt att förbereda sig eftersom det många gånger är ovissheten som skrämmer mest. Mitt råd är att jobba på att lita på processen, din kropp kommer att klara av det och du kommer ha människor runt dig som tar hand om dig och vägleder dig. Det finns smärtstillande så var inte rädd för att be om det om du känner att det behövs. Med mitt första barn hade jag en väldigt lång öppningsfas så då fick jag eda. Kände inte ett dugg efter det..INGET alltså! Med mitt andra barn hann vi inte med någon bedövning (ville ha Eda igen). Gjorde ont som fan men å andra sidan gick det ju fort:)
    Försök att inte ge näring till panikkänslorna, du kommer klara det galant. Något som hjälpte mig mycket var gravidvattengympa med profylax. Fick öva mycket på mental träning kring förlossningen, super!

    Lycka till! Du har en så spännande tid framför dig<3

  • Äldre 2 Sep 14:04
    #3

    Lustgas är min räddare!

    Visst man får panik för det gör ont men lustgasen tar bort topparna av värkarna om man använder den rätt.

Svar på tråden Paniken börjar komma.