• Anonym (.)

    Blödning efter skrapning

    Hejsan!

    Fick åka in akut för tre veckor sedan för en skrapning efter en abort.  Hade då blött väldigt länge och mycket.
    Efter aborten blödde jag inget på flera dagar men sen kom det. Efter ett tag var det uppehåll och sen kom det igen. Då ringde jag in till gyn för jag tyckte det var konstigt att det kom igen. Hon sa att det var ingen fara alls för det kan vara så.
    Sen var det uppehåll igen med blödningen men sen ett par dagar tillbaka så blöder jag igen. I tisdags var det tre veckor och när jag läste på 1177 skulle man inte blöda mer än 3 veckor. Men det kan ju vara min mens för jag hade som molande värk när jag började blöda igen.
    Ska ringa gyn imorgon och fråga men tänkte se om någon har blött så som mig ?
    Jag har ingen feber å ingen värk så tror inte det är nån infektion eller liknande.

  • Svar på tråden Blödning efter skrapning
  • Mytilio

    Kanske har du redan ringt dem nu, men för min del blödde jag (knappt) i två veckor efter en skrapning. Hade vad jag minns inte direkt riktiga blödningar, mer som rosa sårvätska och sedan som bruna flytningar. Men det där är säkert olika.
    Bäst svar får du ju om du ringer :) 

Svar på tråden Blödning efter skrapning