Vem tycker ni ska bli Moderaternas nya partiledare?
Inte Ulf Kristersson i alla fall. När han var politiker i Stockholm så bodde han i en av lägenheterna som skulle ha gått till hemlösa.
Någon som vill bli det, och kan stå för det. Inte någon som inte vågar säga det öppet för att hen är rädd för att inte få jobbet. Självklart vet både Svantesson och Kristersson vad de vill, men ändå så svarar de inte på direkta frågor om det. Nu är ju processen igång, och eftersom detta kan bli vår nästa statsminister, så måste vi ha någon som kan stå för sina åsikter och sin vilja att styra landet.
Vet ej hennes namn, men hon med glasögon och blont hår som alltid får ta debatter i tv.
Hon gillar jag.
Hanif är ju också bra men kanske inte som partiledare.
Det är helt upp till moderaternas medlemmar tycker jag.
Som utomstående (och motstånadere) skulle jag tycka att det mest roliga för valrörelsen vore om de valde nån lokal starke man, men det lär ju inte hända Men jag tänker att Mats Gerdau (Nacka) eller Pehr Granfalk (Solna) skulle få lite "verklighetens man"-pondus genom att ha styrt och ställt i Sveriges mer stabilt blåa kommuner. Kommunala kärnfrågor som skola, integration och äldreomsorg är ju väldigt heta inför valet. Det vore också underhållande om vi får se en "Hillary"-comeback i Filippa Reinfeldt, men det tror jag är helt osannolikt.
Jag gillar verkligen Hanif Bali, men jag är inte säker på att han skulle klara av rollen som partiledare.
Annars Johan Forssell.
Anna Maria Corazza Bildt.
Men varför skulle hon? Att vara partiledare är ett otroligt otacksamt uppdrag.
Elisabeth Svantesson är den mest irriterande politiker vi har i Sverige så jag hoppas det blir hon så att moderaterna faller ytterligare;)
Elisabeth Svantesson är den mest irriterande politiker vi har i Sverige så jag hoppas det blir hon så att moderaterna faller ytterligare;)
En önskedröm vore Alice Teodorescu.
En önskedröm vore Alice Teodorescu.