• Cornelia90

Ägglossningssekret innan mens?

Hejsan!

Jag och min sambo är på första försöket med första barnet, såklart hakar man upp sig på varenda symtom som kroppen ger ;) gick all in och köpte ett Clearblue digital dubbel hormonindikator eftersom jag var osäker på att jag ens har Äl. Fick fast gubbe den 26/8 och sexade loss varje den veckan fram till dess. Hade Äl-sekret dagen efter. Min cykel är ca 29 dagar..

Nu den 31/8 får jag Äl-sekret igen, har kraftig mensvärk av och till, lite humörsvängningar men annars inga symtom som svullna bröst eller så. Bim 11/9, har Äl-tester gett utslag för tidigt eller är min kropp tokig pga bebislängtan? ????

• Svar på tråden Ägglossningssekret innan mens?
  • Ellencassandra

Jag hade så en månad, äl flytningar å mensvärk. Gjorde ett äl test å det blev positivt. Fick mens två veckor senare så för min del var min äl försenad trots att jag fick positivt äl veckan innan. Men hoppas du har bättre tur :) men ta ett äl test å kolla.

• Cornelia90
    Ellencassandra skrev 2017-09-01 08:55:48 följande:

Jag hade så en månad, äl flytningar å mensvärk. Gjorde ett äl test å det blev positivt. Fick mens två veckor senare så för min del var min äl försenad trots att jag fick positivt äl veckan innan. Men hoppas du har bättre tur :) men ta ett äl test å kolla.

Hej och tack för ditt svar :) Tog ett nytt Äl-test igår som var negativt faktiskt, men det är ju inte omöjligt att det är så att det är Äl ändå för tog det mitt på dagen :( känner mig inte gravid så tror inte att det blir något denna månaden!
  • Milou3

I bland kan en upphetsning eller gammal sperma bli som äl-sekret. Och även om du fick glad gubbe så är det ingen garanti för att ägget verkligen släppte. Men om du tog ett till äl-test som var negativt hade jag litat på det.

Har du möjlighet att ha sex varannan dag mellan mens så kommer det definitivt finnas spermier när ägget släpper!

• Cornelia90
    Milou3 skrev 2017-09-01 16:47:40 följande:

I bland kan en upphetsning eller gammal sperma bli som äl-sekret. Och även om du fick glad gubbe så är det ingen garanti för att ägget verkligen släppte. Men om du tog ett till äl-test som var negativt hade jag litat på det.

Har du möjlighet att ha sex varannan dag mellan mens så kommer det definitivt finnas spermier när ägget släpper!

Tack så mycket för svaret! Det är verkligen inte lätt det här haha. Tycker min mensvärk avtagit så känns som det faktiskt var Äl-känning jag hade igår.. tyvärr hade vi senast sex för 5 dagar sen så förmodligen för sent att bli något denna månaden :(
Svar på tråden Ägglossningssekret innan mens?