För oss som försökt fler en två gånger men inte mer än ett år
Hej på er!
Jag tänkte starta ett forum där man kan utbyta tankar och reflektioner.. Jag och sambo har börjat försöka bli gravida och är på försök 2-3 nu. Försök 2 va kanske inte något ordentligt försök då första försöket slutade i ett mycket tidigt MF som jag först upptäckte att det varit ett MF då jag för säkerhets skulle tog ett gravtest som visade positivt en vecka efter blödning. Det blev aldrig mer än så.
Nu skulle jag vilja komma i kontakt, få svar från andra som är eller varit i samma situation som oss. Att man inte försökt så länge men att det ändå börjat bli frustrerande samt som man går och hoppas på ett plus men när det ännu inte blivit det.
Vi lyckades ju ändå på första försöket (eller vad man ska säga) men det blev ju inget. Det är nästan det som gör mig mest frustrerad. Liksom, hur många spermier är det vid en utlösning och hur många ägg är det (oftast) - Jo ETT!! Hur svårt ska det va att få ett ägg befruktat?? Kan ju tillägga att jag vet att jag har ÄL då vi använder oss utav ÄL test..
Så finns det fler där ute som är i samma sits som oss eller som varit i samma sits? Kan vi inte utbyta lite tankar och funderingar? Jag har inte så många i min omgivning som jag pratar med detta om...