Varför blir jag bortprioriterad?
Jag och min kille har varit tillsammans i lite över fem år. Han har alltid varit väldigt kärleksfull mot mig och visat att jag är hans allt och jag har aldrig tvekat att det han säger och visar är äkta.
Men de senaste månaderna har allting blivit helt tvärtom. Han visar kärlek ibland, dock inte lika ofta som förr (förstår att man blir mer bekväm i ett förhållande till slut), MEN han har rent ut sagt börjat bortprioritera mig.
Ett exempel kan vi ta som hände nyss. Jag har känt mig dålig hela veckan både psykiskt och fysiskt och längtat efter hans närvaro denna fredag. Han kom till mig efter jobbet (vi bor inte tillsammans ännu) för att äta middag och sedan hade jag förberett fredagsmys för oss ikväll. Dock säger han att han ska iväg till en kompis ikväll som bor granne med honom. Jag frågade lite snällt om han kunde tänka sig att stanna med mig då han vet om att jag varit dålig och ensam hela veckan men det fanns inte på kartan. Han ville heller inte ta bilen så att han kunde ta sig ut till mig senare ikväll, eftersom det tydligen är viktigare att dricka 5 öl. Blir väl ännu en ensam natt för mig.
Förstår inte varför han bortprioriterar mig konstant. Detta är dessutom 4e helgen i rad han umgås med sina vänner före mig. Detta har hänt så många gånger innan och jag vet inte längre vad jag kan säga eller göra för att det ska bli bra. Hade han känt sig dålig och att det går så långt att han ber mig stanna, då hade jag inte kunnat ha hjärta att säga nej! Han är mitt allt och prio nummer ett och det krossar mitt hjärta att jag tydligen inte är det för honom längre.