• Anonym (Usch)

Alla dessa äckliga hundar

Usch, förstår inte vad det är för fel på nästan alla hundmänniskor jag stöter på! Jag har inget emot att DU har en hund, men bara för att DU älskar din lilla (eller stora för den delen) dreglande, pälsfällande, stinkande hund så betyder det inte att hela omvärlden per automatik också älskar din hund! Jag är inte rädd för hundar, men bara för det så vill jag inte hälsa på din stinkande pälskling när du låter den springa fram till mig på gångvägen, OCH NEJ, jag bryr mig inte ett dugg om att jag "inte behöver vara rädd" jag vill INTE hälsa! Det är inte heller ok att knyta fast din hund mitt i ingången till ICA, eller i cykelstället så att stackars hundrädda personer ska få stå och för att våga ta sin cykel för att cykla hem! För att inte tala om allt hundbajs överallt...
    Snälla hundägare, SKÄRP ER!

• Svar på tråden Alla dessa äckliga hundar
  • Vargaflickan

Hoppas du har samma åsikt om folk som låter deras småungar springa fram till varenda person de stöter på, för alla tycker inte om barn heller. Håller helt med dig om personer som inte plockar upp efter sina hundar dock. 

• Luffi

Även om jag själv är hund människa förstår jag din frustration. Jag skulle aldrig tycka det var okej att min hund sprang fram till främmande människor samma som jag inte tycker det är okej att barn helt utan förvarning kastar sig över hundar de ser och föräldrar reagerar ingenting. 
    Men det är ju min uppfattning, tyckte bara det var lite väl att ta i att dra alla hundägare över samma kant

• Anonym (Usch)

Nej, jag tycker inte heller om föräldrar som låter sina barn bete sig hur som helst, både mot andra människor och djur. En hund är en hund, och ett barn är ett barn. De är helt enkelt inte alltid så smarta och förstår inte alltid bättre. Det är inte hunden eller barnet jag tycker illa om, det är ägaren (föräldern) som inte bryr sig som jag blir GALEN på! Barn som springer fram till folk där föräldrarna gör vad de kan med fulla shoppingkassar i händerna och två ungar till i famnen, i feel ya, shit happens. Detsamma med hundägare som råkar tappa kontrollen en sekund, men gör något åt saken och/eller ber om ursäkt. Det är lugnt! 
    Men just det, att orka bry sig, verkar vara fruktansvärt svårt för folk!

• Anonym (Usch)

Den största skillnaden mellan barn och hundar är att såvitt jag vet är det väldigt ovanligt att vara allergisk mot barn. De som släpper fram sina hundar, envisas med att trycka upp dem i ansiktet på en när man väntar på bussen osv, de har ju samtidigt NOLL respekt för de som faktiskt kan vara allergiska!

• Anonym (Usch)
    Anonym (Kanske) skrev 2017-09-01 22:53:27 följande:

Man kunde kanske lägga något i vattnet som gör hundar sterila, då hade ditt problem löst sig med tiden.

Eller något som man lägger i vattnet som gör att folk helt plötsligt börjar respektera sin omgivning och utvecklar en förståelse för att man kan gilla olika saker. Uppfinner man något sånt så har man nog en hyfsad chans på Nobelpriset sen!
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Usch) skrev 2017-09-01 23:01:41 följande:
    Eller något som man lägger i vattnet som gör att folk helt plötsligt börjar respektera sin omgivning och utvecklar en förståelse för att man kan gilla olika saker. Uppfinner man något sånt så har man nog en hyfsad chans på Nobelpriset sen!
    Hade varit bra även för barnvagnsmaffian och cyklister.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Kanske) skrev 2017-09-01 23:10:07 följande:
    Hade varit bra även för barnvagnsmaffian och cyklister.
    Amen på det!
  • Vargaflickan
    Anonym (Usch) skrev 2017-09-01 22:46:54 följande:

Nej, jag tycker inte heller om föräldrar som låter sina barn bete sig hur som helst, både mot andra människor och djur. En hund är en hund, och ett barn är ett barn. De är helt enkelt inte alltid så smarta och förstår inte alltid bättre. Det är inte hunden eller barnet jag tycker illa om, det är ägaren (föräldern) som inte bryr sig som jag blir GALEN på! Barn som springer fram till folk där föräldrarna gör vad de kan med fulla shoppingkassar i händerna och två ungar till i famnen, i feel ya, shit happens. Detsamma med hundägare som råkar tappa kontrollen en sekund, men gör något åt saken och/eller ber om ursäkt. Det är lugnt! 
    Men just det, att orka bry sig, verkar vara fruktansvärt svårt för folk!

• Anonym (Usch)

Kanske skulle vi ge Sverigedemokraterna en shot också när vi ändå är igång

Svar på tråden Alla dessa äckliga hundar