Taskig bästis
Min dotter har börjat 2:an. Hon kände ingen sedan tidigare men fick snabbt en kompis, blev jätteglad att det gick så snabbt för hon är ganska blyg. Hon kallar henne "bästis". Jag har dock börjat inse att det här barnet inte är speciellr snäll mot henne. Hon kan berätta om saker som hon har sagt som jag reagerar på men själv verkar hon inte förstå att det är taskigt, och jag vill ju inte säga att hennes "bästis" inte är en bra kompis, det är ju som jag uppfattar det.
Om jag ska ta två exempel. Hon kom hem en dag och ville plocka sina ögonbryn... Då hade kompisen frågat om hon aldrig hade plockat ögonbrynen och gjort sig lite lustig över det som jag uppfatta det. I fredags kom hon hem med "bästisens" idrottskläder i en plastpåse. Jag frågade varför och hon sa att hon hade glömt ge tillbaka den, att hon burit den för att bästisen hade sagt att hon var för fin för att bära på en plastpåse...?
Hur hade ni gjort? Låtit det vara? Min dotter verkar som sagt inte uppfatta det som att hon är taskig.