• TvåBarnsMamma

sparkar i vecka 22-24

Är i vecka 23+4 och tyckte jag kände bebisen oftare tidigare än vad jag gjort sista veckan. Har moderkakan i framkant. Hur mycket sparkar era små bebisar.

Min kan komma med någon buff någon enstaka gång på dygnet. När jag buffar på magen för att få reaktion vill den oftast inte. Orolig

• Svar på tråden sparkar i vecka 22-24
  • Cykeltjejen

Jag kände inte av bebis förrän i v25. Har också moderkaka i framkant ! Nu kan det variera från dag till dag men oftast känner jag den som mest på kvällen när jag ska gå och sova och börjar varva ned! Min barnmorska sa att det inte var ovanligt att känna så sent med moderkakan i framkant och med tanke på att det är mitt första barn. Jag började inte känna sparkarna på utsidan förrän sent i v26. Nu är jag snart i v28 och känner bebis minst 1-2-3ggr o dagen. Varierar lite. :) men den reagerar inte särskilt om jag buffar på magen. Den gör lite som den vill!

• Tino
    TvåBarnsMamma skrev 2017-09-03 10:12:22 följande:

Är i vecka 23+4 och tyckte jag kände bebisen oftare tidigare än vad jag gjort sista veckan. Har moderkakan i framkant. Hur mycket sparkar era små bebisar.

Min kan komma med någon buff någon enstaka gång på dygnet. När jag buffar på magen för att få reaktion vill den oftast inte. Orolig

Jag är i v 23. Jag har känt bebisen sedan många veckor (moderkaka bak). Sedan v 21-22 har jag känt sparkar och inte bara "fisksprattel". Tycker min bebis sparkade mycket under v 21. I v 22 var bebisen lugnt kanske för att den vände sig och sparkade inåt? Är också orolig inland och blev väldigt orolig ett tag i v 22. Har inte ringt bm eller förlossning för när bebisen var som mest lugnt så drog den igång med mer kraft igen. Tycker inte att du ska tveka att ringa bm eller förlossningen om du är orolig, jag var nära att göra det när jag inte kände så mycket sparkar. Ofta är det ju ingen fara men tror att de brukar ta på allvar om man är orolig för minskade fosterrörelser. Så jag tänker att man borde ringa bm eller 1177 hellre en gång för mycket än för lite.
Svar på tråden sparkar i vecka 22-24