• Tihi

    Hur ser brittisk dam, klassisk och preppy stil ut egentligen?

    Jag inbillar mig att dom tre klädstilarna flyter in i varandra lite men är långt ifrån ett modelejon så jag kan ju ha helt fel. Jag hoppas att det finns några personer här som kan berätta allt om detta och gärna kan visa lite bilder på dom olika stilarna också.

  • Svar på tråden Hur ser brittisk dam, klassisk och preppy stil ut egentligen?
  • BuoBä

    Inget modelejon här heller, men jag skulle säga att preppy är något färggladare. Läs tex www.google.se/amp/m.wikihow.com/Look-Preppy%3famp=1

    Engelskt är dovare färger och mer tweed. Klassisk stil är svart, marinblått och beige med vitt eller pasteller. Möjligen klarrött också. Snittet på kläderna är ungefär det samma för alla, välskräddat med rena linjer.

  • Themis

    Jag skulle säga att preppy är mer flickaktigt, som Charlotte i Sex & the City.

    Det damiga sträcker sig ända från moderna dräkter till drottning Elizabeths kläder, helveckade kjolar och typiska "tant"-hattar. 

    För brittiskt lantliv kolla t.ex.

    www.countryattire.com/


    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • BuoBä

    För det jag tänker mig som klassisk stil, googla Claire Underwood (House of Cards). På tal om Sex and the city så har Miranda en ganska klassisk stil på sin jobbgarderob om jag inte minns fel. På fritiden var hon lite mer boho.

  • Tihi
    BuoBä skrev 2017-09-05 17:58:26 följande:
    För det jag tänker mig som klassisk stil, googla Claire Underwood (House of Cards). På tal om Sex and the city så har Miranda en ganska klassisk stil på sin jobbgarderob om jag inte minns fel. På fritiden var hon lite mer boho.
    Googlade alla tre men det är många fina klänningar, kostymer och sånt som inte passar till vardags om man inte lever i en TV-serie. Drömmer Undrar hur vardagskläder för en vanlig Svensson ser ut?
  • BuoBä
    Tihi skrev 2017-09-05 18:16:09 följande:

    Googlade alla tre men det är många fina klänningar, kostymer och sånt som inte passar till vardags om man inte lever i en TV-serie. Undrar hur vardagskläder för en vanlig Svensson ser ut?


    Det viktigaste för att få till rätt look skulle jag säga är relativt enkla snitt, välskräddat samt välsittande utan att vara tight. Riktigt mörka, välsittande jeans kan funka, men hellre kostym-/uddabyxor eller pennkjol om du trivs i det. Skjorta eller blus och en kavaj eller kofta. Diskreta smycken. Väskor och skor bör också vara stilrena med rena linjer.
Svar på tråden Hur ser brittisk dam, klassisk och preppy stil ut egentligen?