• Moodie

Era erfarenheter av ÄL-test

Som rubriken lyder, vad är era erfarenheter av olika ÄL-test? Finns det nåt märke ni föredrar? Nåt märke som inte alls funkat bra för er?

Tänkte att det vore intressant att dela erfarenheter om detta då det kan vara en riktig djungel är så lätt att alla funderingar om ÄL-test bara försvinner i mängden i dom större trådarna.

• Svar på tråden Era erfarenheter av ÄL-test
  • smulis85

Jag har testat 4 olika äl test gravidkollens stickor, testlagrets stickor, cb digital och cb digital dubbla hormon.

Jag tycker det är krångligt med stickorna då man måste avgöra själv om teststräcket är lika starkt som kontrollsträcket. gravidkollens stickor fungerade inte bra för mig för på dem fick jag svaga sträck ena dagen och sedan jätte starkt andra och ibland missade jag då stegringen så jag aldrig fick starkt sträck.

Testlagrets var tvärt on för mig då fick jag starka sträck många dagar och var svårt att avgöra vilken dag som var starkast.

Jag föredrar cb digital båda av deras men hest cb digital med dubbelt hormon då jag tror att jag ägglossar samma dag de ger glad gubbe alltså positivt. Då med dubbel hormon brukar jag ha blinkande gubbe 1-2 dagar innan fast gubbe och får därför lättare att avgöra när jag ska sexa. Nackdelen är att de är svindyra.

• Moodie
    smulis85 skrev 2017-09-04 11:24:21 följande:

Jag har testat 4 olika äl test gravidkollens stickor, testlagrets stickor, cb digital och cb digital dubbla hormon.

Jag tycker det är krångligt med stickorna då man måste avgöra själv om teststräcket är lika starkt som kontrollsträcket. gravidkollens stickor fungerade inte bra för mig för på dem fick jag svaga sträck ena dagen och sedan jätte starkt andra och ibland missade jag då stegringen så jag aldrig fick starkt sträck.

Testlagrets var tvärt on för mig då fick jag starka sträck många dagar och var svårt att avgöra vilken dag som var starkast.

Jag föredrar cb digital båda av deras men hest cb digital med dubbelt hormon då jag tror att jag ägglossar samma dag de ger glad gubbe alltså positivt. Då med dubbel hormon brukar jag ha blinkande gubbe 1-2 dagar innan fast gubbe och får därför lättare att avgöra när jag ska sexa. Nackdelen är att de är svindyra.

Jag provade Natural Cycles stickor förra månaden och fick positivt CD16 men ÄL kom först CD22. Denna månad har jag provat Graviditetskollens stickor och bara fått svaga streck varje dag (beräknad ÄL idag, CD21). Blev så fundersam när jag provade ta två olika märken en dag och dom var olika starka. Man blir ju rädd att man missar stegringen. Men denna månad har vi garderat oss med sex varje/varannan dag. Lyckas vi inte provar jag nog CB digital jag med nästa månad! Ja det är ju lite trist att det är så dyrt... Men man orkar ju inte sexa varje dag i längden om det skulle ta lång tid att bli gravid (är bara på försök 2 än).

Kul att du ville dela med dig av dina erfarenheter iallafall! :) läste om nån annan som inte heller fick starka streck på graviditetskollens.
Svar på tråden Era erfarenheter av ÄL-test