• Anonym (Tröttsamt)

Han lyssnar aldrig på mig!

Min man alltså... han lyssnar nästan aldrig på vad jag säger. Jag kan vara på väg ut och säga att jag kommer hem klockan 18 och så ropar han efter mig "när kommer du hem?" trots att jag sa det 30 sekunder innan ståendes 1 meter ifrån honom. Om jag säger att vi ska äta spaghetti till middag ikväll så har han inte hört det. Om jag säger att grannen ska flytta nästa vecka så kommer han hem och säger förvånat att han såg grannens flyttlass. Säger jag att vår favoritserie börjar igen på fredag så är det en komplett överraskning för honom på fredagen sen. Jag upplever verkligen i minst 95% av fallen att han fan inte lyssnar på något jag säger. Någon som har samma problem med sin partner eller vet vad det kan bero på? Jag börjar bli väldigt trött på att hela tiden upprepa mig eller att han står som ett fån och påstår att jag inte har sagt vad- det- nu-gäller gång på gång.

• Svar på tråden Han lyssnar aldrig på mig!
  • Anonym (Känner igen.)

Jag pratar mycket. Allt som kommer ur min mun är inte relevant för min man, under åren har jag lärt mig. Börja samtalet med hans namn, vänta tills han inte läser bok, kollar i mobilen utan kollar upp på dig eller att du får annan bekräftelse på att han lyssnar.

• Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (Känner igen.) skrev 2017-09-04 17:00:23 följande:
    Jag pratar mycket. Allt som kommer ur min mun är inte relevant för min man, under åren har jag lärt mig. Börja samtalet med hans namn, vänta tills han inte läser bok, kollar i mobilen utan kollar upp på dig eller att du får annan bekräftelse på att han lyssnar.
    Jag pratar verkligen inte mycket utan har faktiskt blivit väldigt tyst runt honom eftersom att jag sällan får något gensvar så det kan inte vara för att jag babblar i ett som han inte lyssnar på mig. Tyvärr upplever jag även att när jag verkligen påkallar hans uppmärksamhet och skärper min röst innan jag ska säga något så verkar det gå in genom ett öra och ut genom det andra oavsett. Obestämd
  • John22

Du kanske babblar för mycket.

Det blir lite "pojken som ropade varg" över det hela när man har en partner som konstant tjattrar och skvallrar om ditten och datten. Till slut stänger man bara av och säger "mm, jaha, oj då, där ser man, okej".

• Anonym (har vant mig)

Min partner är likadan. Jag vet inte hur många gånger under veckans gång jag påpekade att jag skulle jobba i helgen, ändå blev han jättebesviken på fredagen när han tyckte vi skulle hitta på något tillsammans i helgen..

Jag har frågat honom om jag kunde slänga en trasig distans till hans trimmer när jag städade i badrummet, varpå han tittar upp på mig och säger "ja gör det". Någon dag senare blir han skitförbannad när han inte hittar sin distans och jag påpekar att jag ju slängde den..

Sådär är det väldigt ofta, och jag tror det har att göra med att han är väldigt inne i sina egna tankar ofta. Jag förväntar mig inte längre att han hör vad jag säger, även om det ser ut som att han lyssnar. Är det något väldigt viktigt så skriver jag upp det och sätter en post-it typ på hans datorskärm

• Anonym (Tröttsamt)
    John22 skrev 2017-09-04 17:15:10 följande:
    Du kanske babblar för mycket.

Det blir lite "pojken som ropade varg" över det hela när man har en partner som konstant tjattrar och skvallrar om ditten och datten. Till slut stänger man bara av och säger "mm, jaha, oj då, där ser man, okej".
    Du är inte så bra på att läsa va?
    Anonym (har vant mig) skrev 2017-09-04 17:20:20 följande:
    Min partner är likadan. Jag vet inte hur många gånger under veckans gång jag påpekade att jag skulle jobba i helgen, ändå blev han jättebesviken på fredagen när han tyckte vi skulle hitta på något tillsammans i helgen..

Jag har frågat honom om jag kunde slänga en trasig distans till hans trimmer när jag städade i badrummet, varpå han tittar upp på mig och säger "ja gör det". Någon dag senare blir han skitförbannad när han inte hittar sin distans och jag påpekar att jag ju slängde den..

Sådär är det väldigt ofta, och jag tror det har att göra med att han är väldigt inne i sina egna tankar ofta. Jag förväntar mig inte längre att han hör vad jag säger, även om det ser ut som att han lyssnar. Är det något väldigt viktigt så skriver jag upp det och sätter en post-it typ på hans datorskärm smile2.gif
    Känner ingen det där men visst är det tråkigt att leva så?

• Anonym (har vant mig)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2017-09-04 17:40:44 följande:

Jag tänker att vi har båda våra dåliga drag, och det är något man får acceptera om man ska leva tillsammans. Det är bättre att försöka hitta strategier som fungerar än att tjat/klaga. Men visst, man är ju aldrig hundra procent säker på att han tar till sig det man försöker förmedla..
  • John22
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2017-09-04 17:40:44 följande:
    Du är inte så bra på att läsa va?
    Anonym (har vant mig) skrev 2017-09-04 17:20:20 följande:

Sådär är det väldigt ofta, och jag tror det har att göra med att han är väldigt inne i sina egna tankar ofta. Jag förväntar mig inte längre att han hör vad jag säger, även om det ser ut som att han lyssnar. Är det något väldigt viktigt så skriver jag upp det och sätter en post-it typ på hans datorskärm smile2.gif

Jodå, absolut över medel och garanterat bättre än dig :) För säkerhets skull läste jag igenom ditt inlägg igen, men det fanns, som jag trodde, inget som rättfärdigar ditt senaste alster. Men var inte ledsen, alla är inte bra på det där med läsförståelse. Jag håller tummarna för dig!

När någon kacklar stup i ett kan man automatiskt börja skärma av och inte lyssna, vilket kan vara fallet med din partner.
  • Anonym (G)
    John22 skrev 2017-09-04 18:33:05 följande:
    Jodå, absolut över medel och garanterat bättre än dig :) För säkerhets skull läste jag igenom ditt inlägg igen, men det fanns, som jag trodde, inget som rättfärdigar ditt senaste alster. Men var inte ledsen, alla är inte bra på det där med läsförståelse. Jag håller tummarna för dig!

När någon kacklar stup i ett kan man automatiskt börja skärma av och inte lyssna, vilket kan vara fallet med din partner.
    Så kan det vara
  • Anonym (trots)
    John22 skrev 2017-09-04 18:33:05 följande:

Fast nu gjorde ju du fel, ts skrev ju:
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2017-09-04 17:05:35 följande:
    Jag pratar verkligen inte mycket utan har faktiskt blivit väldigt tyst runt honom eftersom att jag sällan får något gensvar så det kan inte vara för att jag babblar i ett som han inte lyssnar på mig.

Du kan ju inte ha missat det då hon skrev det inlägget ovanför ditt, 10 minuter innan, plus att du säger att du gick toillbaka och kollade upp det, så hur kan du ha missat det?!? så att du fortsätter och dessutom beter dig otrevligt gör det bara ännu mer pinsamt för oss som faktiskt har läsföreståelse.
    Så be ts om ursäkt för den här gången hade du fel

On topic TS du tar ett allvarligt snack med din kille och säger att det här fungerar inte, det handlar om respekt, det är en sak om någon pratar mycket hela tiden då är det svårt att filtrerar men han verkar ouppmärksamhela tiden  och det får han jobba på för annars slutar det med att du pratar mindre och mindre och till slut har ni inget kvar att prata om och vad finns det för förhållande då?

• Anonym (regnig sommar)
    Anonym (trots) skrev 2017-09-04 18:52:06 följande:
    Fast nu gjorde ju du fel, ts skrev ju:
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2017-09-04 17:05:35 följande:
    Jag pratar verkligen inte mycket utan har faktiskt blivit väldigt tyst runt honom eftersom att jag sällan får något gensvar så det kan inte vara för att jag babblar i ett som han inte lyssnar på mig.

Du kan ju inte ha missat det då hon skrev det inlägget ovanför ditt, 10 minuter innan, plus att du säger att du gick toillbaka och kollade upp det, så hur kan du ha missat det?!? så att du fortsätter och dessutom beter dig otrevligt gör det bara ännu mer pinsamt för oss som faktiskt har läsföreståelse.
    Så be ts om ursäkt för den här gången hade du fel

On topic TS du tar ett allvarligt snack med din kille och säger att det här fungerar inte, det handlar om respekt, det är en sak om någon pratar mycket hela tiden då är det svårt att filtrerar men han verkar ouppmärksamhela tiden  och det får han jobba på för annars slutar det med att du pratar mindre och mindre och till slut har ni inget kvar att prata om och vad finns det för förhållande då?

håller med i allt, även det som är OT
Svar på tråden Han lyssnar aldrig på mig!