• Choklad1332

Är jag olaglig?

Hej.

Jag var inne på en hemsida igår och då kom det upp reklam där det stod att man fick 50 kr att handla för på en viss hemsida om man skapade ett Paypal konto. Jag skapade ett konto, och plötsligt fick jag 50 kr. Tyvärr kunde inte jag skicka pengarna till mitt vanliga konto eftersom pengarna bara kunde användas på den hemsidan.

Men då skapade jag en gratis hemsida, och där gjorde jag att man kunde köpa en sak för 50 kr och sen så lade jag in så att man kan betala med Paypal och jag kopplade mitt vanliga Paypal konto till hemsidan.

Så jag skapade väldigt många Paypal konton och då gick jag in på hemsidan och betalade 50 kr och då gick pengarna till mitt vanliga konto. Jag har gjort så här runt 50 gånger och jag har ca 2500 kr på mitt Paypal konto. Är det här olagligt? 

Lite svårt att förklara, men jag hoppas att ni förstår. Tyvärr så vill jag inte säga vilken hemsida det handlar om.

• Svar på tråden Är jag olaglig?
  • moaguuun

Varför vill du inte berätta vilken hemsida?

• Choklad1332
    moaguuun skrev 2017-09-04 20:29:52 följande:

Varför vill du inte berätta vilken hemsida?

Jag vill inte berätta det så att inte någon ringer till hemsidans kundtjänst och berättar vad jag gjort, för isåfall kommer dom ta bort reklamen så att man inte kan få 50kr längre. Eller vad tror ni?
  • moaguuun
    Choklad1332 skrev 2017-09-04 20:34:36 följande:

Jag vill inte berätta det så att inte någon ringer till hemsidans kundtjänst och berättar vad jag gjort, för isåfall kommer dom ta bort reklamen så att man inte kan få 50kr längre. Eller vad tror ni?

Hur ska någon veta vad du heter? Varför tror du att någon bryr sig? Jag kan lova dig att ingen kommer göra det. Skicka gärna PM i alla fall, vill gärna kolla vad det är för något.
  • nastyashell

Om du har angett falska uppgifter vid registreringen av kontona tror jag att du kan åka dit för bedrägligt beteende.

• Choklad1332
    nastyashell skrev 2017-09-04 20:46:35 följande:

Om du har angett falska uppgifter vid registreringen av kontona tror jag att du kan åka dit för bedrägligt beteende.

Fan, det var exakt vad jag gjorde. Men risken är väl väldigt liten att dom kommer på mig? Tror knappast att dom har anställda som bara sitter och kollar vem som registrerar konton och kollar vad folk gör med sina pengar.
  • MissisDee
    Choklad1332 skrev 2017-09-04 20:48:38 följande:

Fan, det var exakt vad jag gjorde. Men risken är väl väldigt liten att dom kommer på mig? Tror knappast att dom har anställda som bara sitter och kollar vem som registrerar konton och kollar vad folk gör med sina pengar.

Dom skulle verkligen inte märka det. Om du inte gör det för många gånger.
  • Fiona M
    MissisDee skrev 2017-09-04 20:52:34 följande:

Dom skulle verkligen inte märka det. Om du inte gör det för många gånger.

Jag skulle nog säga att 50 är många ggr...
  • MissisDee
    Fiona M skrev 2017-09-04 21:11:42 följande:

Jag skulle nog säga att 50 är många ggr...

Och vart står det att ts gjort det 50 gånger?
  • Fiona M
    MissisDee skrev 2017-09-04 21:16:30 följande:

I TS.
  • sägsomdeeer

Dom kommer komma på dig för eller senare, du har begått bedrägeri ,företaget går garanterat igenom allt för eller senare för dom måste redovisa vinster etc etc etc 

Kul för dig du kommer bli stämd och dömd sen kommer du aldrig kunna ta kredit kort lån hyra lägenhet osv ov osv bra jobbat idiot du har sabbat ditt eget liv 

• moaguuun
    MissisDee skrev 2017-09-04 21:16:30 följande:

Det står i inlägget.

Jag hade nog inte vågat göra det 50 gånger men jag tror inte att det är någon fara, men gör det inte fler gånger. 

• sägsomdeeer
    Choklad1332 skrev 2017-09-04 20:48:38 följande:
    Välkommen till 2000 talet du kan inte som företag gömma undan dina vinster i en höskulle och hoppas på att fogden inte hittar pengarna 

ALLS siffror kommer dom gå igenom för dom måste redovisa till skatteverket,när dom går igenom siffrorna kommer dom också upptäcka vad du har gjort .Sen kommer dom antigen kräva tillbaka allt eller gå till kf HELL har du riktigt jävla otur stämmer dom skiten ur dig i en civilrättegång, och då kommer det bli enorma belopp som du får betala  
  • sägsomdeeer

Sen kan man ju undra hur de kommer sig att dina föräldrar har misslyckas så fatalt med din i uppfostran? Varför hålla på att försöka lura och bedra? Hoppas dom verkligen drar upp dig i en civildomstol och stämmer dig på allt du har rätt åt dig  

• Ellie

Jag förstår inte... pengarna kunde ju bara användas på deras hemsida. Hur lyckades du med att använda pengarna på en annan hemsida som du skapat?

• Choklad1332
    Ellie skrev 2017-09-04 21:45:27 följande:

Jag förstår inte... pengarna kunde ju bara användas på deras hemsida. Hur lyckades du med att använda pengarna på en annan hemsida som du skapat?

Ja, det undrar jag med. Jag vet faktist inte hur det gick till.
  • MissisDee
    Choklad1332 skrev 2017-09-04 21:51:03 följande:

Ja, det undrar jag med. Jag vet faktist inte hur det gick till.

Det är faktiskt ganska lätt
  • Agnescecila

Ja du! Får Tradera reda på det blir det nog en polisanmälan. Vilket brott vet jag inte, men något blir det.

Svar på tråden Är jag olaglig?