• Anonym (Kaffedraken)

    Min extremt jobbiga kille!!!

    Alltså jag vet inte vad jag ska ta mig till! Nästan varje dag så säger min kille saker som att han har sååååå ont i benen, han har cancer pga huvudvärk, eller hjärnblödning!

    Han stannade tom hemma från jobbet en dag för att han "trodde" han skulle få en hjärtattack pga tryck i bröstet!

    Jag skulle tro det är ångest..

    Igår så blev jag så förbannad att jag hotade att lämna aset! Just nu pratar vi inte alls.

    Är min störda idiot till kille en hyppogrodiker?

    (Vi är sambos)

    Seriösa svar tack!

  • Svar på tråden Min extremt jobbiga kille!!!
  • Anonym (Kaffedraken)

    "Mes" är nog termen du letar efter. Förstår att det är jobbigt men han måste nog prata med någon.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Störst idiot är du som blir arg på någon som lider av hälsoångest.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Man) skrev 2017-09-04 20:46:30 följande:

    "Mes" är nog termen du letar efter. Förstår att det är jobbigt men han måste nog prata med någon.


    Verkligen! Vet bara inte hur man ska få honom att förstå detta
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tror faktiskt du behöver läsa lite om hypokondri och istället försöka stötta honom..

    Klart det kan vara jobbigt för den "bredvid" att få höra vad ont allt gör och hur döende man är men jag tror KNAPPAST att det är nån picknick för den som har det heller..

    Om du inte känner att du kan ge honom det stödet han behöver om han nu har den sjukdomen tycker jag du ska lämna honom för er bådas skull.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Han behöver få insikt i vad han gör (hypokondri) och sen behöver han få hjälp av en psykolog med varför, sen kan han börja ta emot behandling 

    Prata med honom, läs på och se till att han själv också läser på, sen ska han boka tid så han får hjälp. Det är upp till dig om du vill vara ihop med honom eller inte, men du behöver ju inte vara otrevlig mot honom.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Luffi skrev 2017-09-04 21:05:07 följande:

    Tror faktiskt du behöver läsa lite om hypokondri och istället försöka stötta honom..

    Klart det kan vara jobbigt för den "bredvid" att få höra vad ont allt gör och hur döende man är men jag tror KNAPPAST att det är nån picknick för den som har det heller..

    Om du inte känner att du kan ge honom det stödet han behöver om han nu har den sjukdomen tycker jag du ska lämna honom för er bådas skull.


    Men inte kan man väl vara så blåst och tro att allt man känner av måste vara en sjukdom?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Z) skrev 2017-09-04 20:52:45 följande:

    Störst idiot är du som blir arg på någon som lider av hälsoångest.


    Vad är ditt problem? Du vet nog inte hur det är att leva med en hyppogrondiker
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Min störda kille) skrev 2017-09-04 21:12:33 följande:

    Men inte kan man väl vara så blåst och tro att allt man känner av måste vara en sjukdom?


    Du kan omöjligt mena allvar
  • Anonym (Kaffedraken)

    Är du lika otrevlig i tonen ~till~ honom som när du skriver ~om~ honom? Isf förstår jag att kommunikationen gått i baklås.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Luffi skrev 2017-09-04 21:13:44 följande:

    Du kan omöjligt mena allvar


    Klart jag menar allvar. Känns ganska överdrivet att påstå att allt är en sjukdom
Svar på tråden Min extremt jobbiga kille!!!