Västra Skogen i Stockholm
Vad har ni för erfarenheter av Västra Skogen i Stockholm? Då menar jag främst säkerheten vid tunnelbanan, är det säker för en tjej att gå hem på kvällen där?
Vad har ni för erfarenheter av Västra Skogen i Stockholm? Då menar jag främst säkerheten vid tunnelbanan, är det säker för en tjej att gå hem på kvällen där?
Västra Skogen i Solna har jag enbart goda erfarenheter av. Ser tråkigt ut, men ligger väldigt praktiskt till. Jag känner mig inte otrygg när jag går bland husen där,
Jag bor inte där men i närheten och går ofta förbi. Absolut inte otryggt men väldigt tråkigt "centrum" (ett torg med en pytteliten närlivs-coop, kinahak, pizzeria) men det är ju nära både in till stan och till Sundbyberg och Solna C. Nära till fin strandpromenad är ett plus.
Jag bodde där för 10-15 år sedan. Då kändes det förhållandevis säkert.
Men kan ju ha ändrats på senare tid :(
Jag bodde där för 10-15 år sedan. Då kändes det förhållandevis säkert.
Men kan ju ha ändrats på senare tid :(
Jag jobbade i de trakterna häromåret och min svärmor bor där. Håller med ovanstående att det är tråkigt men inte otryggt. En hel del studenter i rörelse och nu byggs det mycket där också och det är ju inte superbilligt direkt vilket ju också avspeglar sig på vilka som rör sig i området. Däremot kan blå linjen ibland vara stökig men jag har aldrig känt mig personligen hotad.