• Avira

Västra Skogen i Stockholm

Vad har ni för erfarenheter av Västra Skogen i Stockholm? Då menar jag främst säkerheten vid tunnelbanan, är det säker för en tjej att gå hem på kvällen där?

• Svar på tråden Västra Skogen i Stockholm
  • Anonym (Solna, för bövelen)

Västra Skogen i Solna har jag enbart goda erfarenheter av. Ser tråkigt ut, men ligger väldigt praktiskt till. Jag känner mig inte otrygg när jag går bland husen där,

• Carambolan

Jag bor inte där men i närheten och går ofta förbi. Absolut inte otryggt men väldigt tråkigt "centrum" (ett torg med en pytteliten närlivs-coop, kinahak, pizzeria) men det är ju nära både in till stan och till Sundbyberg och Solna C. Nära till fin strandpromenad är ett plus.

• Anonym (Lara)

Jag bodde där för 10-15 år sedan. Då kändes det förhållandevis säkert.

Men kan ju ha ändrats på senare tid :(

• Carambolan
    Anonym (Lara) skrev 2017-09-05 21:52:55 följande:

Jag bodde där för 10-15 år sedan. Då kändes det förhållandevis säkert.

Men kan ju ha ändrats på senare tid :(

Jag skulle tro att det till och med blivit lugnare sen de rev Råsunda. Nu är det inte lika mycket fylledrägg som vandrar från Solna C till Västra skogen på natten när de missat tåget från Akalla. Dessutom har det byggts jättemycket nytt längs Armégatan så det är mer människor i rörelse som ser och hör.
  • NELJ

Jag jobbade i de trakterna häromåret och min svärmor bor där. Håller med ovanstående att det är tråkigt men inte otryggt. En hel del studenter i rörelse och nu byggs det mycket där också och det är ju inte superbilligt direkt vilket ju också avspeglar sig på vilka som rör sig i området. Däremot kan blå linjen ibland vara stökig men jag har aldrig känt mig personligen hotad.

Svar på tråden Västra Skogen i Stockholm