Hur får man bort pormaskar och finnar?
Jag är 25 år gammal och börjar bli rätt trött på min hy. Jag har pormaskar. Mestadels i T-zonen men även på käkbenen och tinningarna. Får pormaskar och finnar på ryggen och bröstkorgen. Det verkar vara ganska hormonstyrt då jag får mer finnar innan mens. Under mensen är alla finnar borta men pormaskar är kvar.
Har varit på djuprengörning hos husterapeut men de kunde inte göra så mycket. Hon konstaterade att det finns MASSOR att ta bort men att det inte går för att jag har så torr hud så det lagt sig som ett lager över alla porer och att jag måste återfukta och peela och att pormaskarna förmodligen kommer försvinna då. Köpte även återfuktande hudkräm, återfuktande serum och återfuktande ansiktsmask för totalt 2000:- därifrån. Använt detta i två månader enligt ordination plus peeling och huden är inge bättre. Jag har lika mycket pormaskar och finnar. Förstår inte vad mer jag kan göra? Jag skäms över hur min hud är. Alla andra i min ålder har så slät och fin hud, medan min ser ur som en katastrof!
Har ni några tips?