Partner skriver med "ex"
Så har träffat en kille runt ett år nu. Till en början var allt bra, sen träffa jag hans vänner. Då balla han ur lite och anklaga mig för att ha flörtat med dem vid olika tillfällen. Såklart var inte detta fallet och det insåg han väl relativt snabbt ändå och allt blev frid och fröjd. Det händer dock när vi är ute med hans vänner att han blir sur eller arg och vägrar prata med mig eller endast svarar något kort och snäsigt, men ändå så säger han att han vill ha med mig ut när jag föreslagit att jag kanske inte behöver följa med hela tiden. Det är alltid han som frågar mig och inte jag som frågar om jag får följa med. Utöver detta så är han en underbar kille.
Nu har jag fått reda på att han sitter och skriver med en tjej han träffade för några år sen, träffades endast två gånger. Detta tog slut på grund av boende på olika orter och jag kan inte hjälpa att känna mig illa till mods. Han tycker inte att det är en så stor grej och menar på att han inte skulle bry sig om jag skrev med mitt ex men frågar ändå på alla fester jag ska iväg på om mitt ex kommer vara närvarande.
Jag vet inte vad jag ska göra riktigt, är det jag som överreagerar och borde strunta i att han skriver med denna tjej?
Jag måste få säga att jag inte alls ser varför man skulle vilja hålla kontakt med sitt ex om det inte är barn inblandat.