• Salkin

    Hjälp ???? Galen?

    Har de senaste dagarna haft en svacka i mitt mående.. har haft såhär i ett år eller mer.. lider av GAD eventuellt OCD..

    Har börjat i skolan och satsar allt planerar att läsa vidare till dataingenjör..

    Iallafall senaste dagarna har jag fått såna humörsvängningar ich haft mer ångest än vanligt.

    Har såna sjuka tankar asså är så rädd att bli galen /psykotisk.

    Asså har googlat om psykos i ett år nu och vet alla symtom osv om det för är så rädd att bli psykotisk.

    Kan vara att jag ska dricka en dricka eller nåt kommer en tanke tänk om de är förgiftat VET att de inte är så äter O dricker ändå men ändå såna sjuks tankar kommer upp hela tiden.

    Efter jag har börjat skolan har jag inte gå ut med kompisar på fritiden eftersom vi gör aldrig nåt och är less ovh trött när ja kmr hem från skolan. Tänk om det är ett tecken på isolering som man upplever innan psykos

    T.ex. Idag när min kompis ringde mig att vi skulle ut idag, då kom en tanke upp tänk om de lurar mig eller nåt, får typ ångest att skriva det här för de låter så sjuuuukt. VET100% att de inte är sant asså tankarna, är en smart kille. Min pappa har jobbat på psyket och säger att de är bara ångesten som gör att de känns så verkligt osv. Men tänk om jag är påväg in i en psykos eller om jag är i en psykos..

    Konstigt att jag aldrig lär mig, har haft sånna här svackor 100 gånger tidigare men varje gång känns de som den värsta möjliga om ni fattar. Snackat med en psykolog och de säger de är ingen psykos utan GAD och OCD och försäkrar mig genom att skriva här.. och fråga min flickvän O familj om jag är normal.. men tänk om jag blir det är så jobbigt vill bara bli normal.. tänk om jag tappar verklighetsuppfattningen och blir galen O skadar andra fyyyfan asså

    Har skrivit här 20ggr förrut så förstår om folk blir less, ursäkta i sånna fall. Mår bara skit

    Vad tänker ni är jag galen?????

  • Svar på tråden Hjälp ???? Galen?
  • Salkin
    Tofflans skrev 2017-09-06 13:50:50 följande:

    Du behöver träffa en läkare.... inom psykiatrin.


    Hej har gjort de.. de sa samma sak att de är ingen psykos. Utan bara ocd O GAD
  • Långbenopluto
    Salkin skrev 2017-09-06 13:59:05 följande:
    Hej har gjort de.. de sa samma sak att de är ingen psykos. Utan bara ocd O GAD
    Ja men dåså.
  • Anonym (Hmm)

    Tycker du ska kontakta läkare inom psykiatrin igen. Att börja plugga är en stor stressande faktor och kan utlösa svårigheter där det redan finns en grund till dem.

    Du ska inte behöva känna såhär.

  • Salkin
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-06 15:49:10 följande:

    Tycker du ska kontakta läkare inom psykiatrin igen. Att börja plugga är en stor stressande faktor och kan utlösa svårigheter där det redan finns en grund till dem.

    Du ska inte behöva känna såhär.


    Jo ska göra det!
Svar på tråden Hjälp ???? Galen?