• Anonym (Trött på mig själv)

Tör man göra fillers....?

Efter en tuff tid i livet så försöker jag ta tag i mig själv och kämpa mig tillbaka till att må bra. Tycker att min nedstämdhet har satt spår i mitt ansikte och att jag åldrats 10 år på 5 år Ytligt och dumt att bry sig, men på något sätt känner jag mig ännu mer känslig/utsatt när jag dessutom tappat självförtroendet med mitt utseende. 

Nu funderar jag på att testa fillers med Restylane eller Juvederm (markerade linjer mellan näsvinge och mungipa). Förväntar mig inga underverk - bara att slippa studsa baklänges när jag ser mig själv i spegeln..... Vill inte att andra skall kunna se att jag gjort detta. Inte helt PK....

Hur stora risker uppfattar ni att det är med en sådan behandling? Vad kan gå snett? Någon som hört/sett när det gått fel?

Skall givetvis konsultera kliniken (om jag nu går vidare i mina funderingar). Men de talar givetvis i egen sak och jag vill höra andras kommentarer. Och inget man pratar om i umgängeskretsen direkt. 

• Svar på tråden Tör man göra fillers....?
  • Anonym (E)

Jag har gjort fillers i läpparna två gånger och är jätte nöjd, fått mycket beröm faktiskt. Jag gjorde mina väldigt naturliga liksom. Ville inte ha ankläppar och var tydlig med det. Var bara noga med vilken klinik du går till, se till att du ser före och efter bilder kolla så att personen som utför fillern är legitimerad och var även noga med att se att sprutan är ny.

• Anonym (tjej)

Funderar också på fillers. Jag kommer att välja att gå till någon av dom kända klinikerna i Stockholm. En vanlig biverkan jag har läst om är att det kan bildas klumpar, så det är en grej som är värd att läsa på mer om. 

• Anonym (E)

Tänk på att massera läpparna bara! Jag blev jätte blå men det la sig!

• Anonym (prova)

Det är hyfsat riskfritt och skulle du inte gilla resultatet går materialet ur efter ett tag ändå. Absolut värt att prova.

Se till att du går till någon som är legitimerad sjuksköterska eller läkare med ytterligare utbildning i injektioner och fillers bara. 

• Anonym (Trött på mig själv)

När man pratar om risk med klumpar - gäller det även i linjer? (Läpparna är inte aktuellt för min del.)

Och en annan viktig fråga: när kan man visa sig för andra utan att det snyns att man fixat sig? Kan man gå till arbetet dagen efter t.ex.

• Anonym (E)

Alltså det är inte en så stor risk med klumpar om man går till någon som är duktig, gäller att fråga allt. Jag var blå om läpparna men det är inte så vanligt att vara så blå. Var blå första gången andra knappt alls bara lite svullen liksom. Men hon sa att jag hade mycket blodkärl annars brukar man inte bli så blå. Finns även en kräm som gör att man ser mindre blå ut.

• Anonym (G)
    Anonym (prova) skrev 2017-09-07 00:25:20 följande:
    Det är hyfsat riskfritt och skulle du inte gilla resultatet går materialet ur efter ett tag ändå. Absolut värt att prova.

Se till att du går till någon som är legitimerad sjuksköterska eller läkare med ytterligare utbildning i injektioner och fillers bara. 
    Håller med
  • Anonym (Tjejen)

Jag är också nyfiken av samma anledning som du TS. Har mått väldigt dåligt i 2 år och ser nu tio år äldre ut :/ För mig är det mest mörka gropar under ögonen. Är väldigt orolig att det skulle bli fel.

Provade göra ögonfransförlängning och det blev hemskt. Ville ha små diskreta typ bara ökad volym men fick jättefransar så jag kunde inte öppna ögonen. De satt dessutom glest. De gick ju att ta bort men det går inte med fillers om det blir fel...

• Anonym (Tjejen)

Samma grej när jag blivit sminkad av mnågon professionell. Ser inte alls bra ut. Alldeles översminkad och med färger som inte passar. Ser ofta helt förkyld ut.

Så är rädd att lita på skönhetsexperter nu...

• Anonym (Ankan)

Jag har inte gjort fillers själv, men en kompis körde in botox i pannan mot bekymmersrynkan. Satan vad snyggt det blev. Jag är sugen på det.
    En annan har gjort nånting (minns inte vad de fyllde med, nåt fett tror jag) för att dämpa påsar och mörkt under ögonen. Det skulle jag helt klart behöva.
    Fillers där du pratar om ts tror jag blir jättebra och inte alls så synligt att folk på stan skulle skrika ut det.
    Men som alla säger, kolla upp en bra klinik att gå till.

• Anonym (tjej)
    Anonym (Tjejen) skrev 2017-09-07 13:10:30 följande:
    Jag är också nyfiken av samma anledning som du TS. Har mått väldigt dåligt i 2 år och ser nu tio år äldre ut :/ För mig är det mest mörka gropar under ögonen. Är väldigt orolig att det skulle bli fel.

Provade göra ögonfransförlängning och det blev hemskt. Ville ha små diskreta typ bara ökad volym men fick jättefransar så jag kunde inte öppna ögonen. De satt dessutom glest. De gick ju att ta bort men det går inte med fillers om det blir fel...
    Det viktiga är ju att man går till någon som har bra rykte, finns andra forum där man kan få bra tips om vilka kliniker som är bra och även se foton hur andra blev. Men ja, som allt annat finns ju inga garantier att man ska bli 100% nöjd. 
Svar på tråden Tör man göra fillers....?