• Anonym (Sml)

    Otrolig smärta efter missfall

    Hej, är det något mer än jag som haft otroliga smärtor efter ett missfall?

    Jag och min sambo var jätteglada efter vi plussade, vi var gravida efter första försöket. Tyvärr varade glädjen i bara några veckor.

    Jag började få ljusrosa flytningar, som gick över till blodia efter 4dagar. Inne på akuten konstaterade de att våran "lycka" i magen var dött och min kropp gjorde sig redo för en "spontan abort" enligt läkaren. Fostret hade dött någon gång i vecka 9 trodde han, vi var i vecka 13.

    Vi fick åka hem med smärtstillande, jag vägrade bli inlagd. Värkarbetet satte igång dagen efter, det mesta kom ut, 2dagar senare kom resten ut. Det vsr bland det värsta jag varit med om, fy fn vad ont det gjorde, det kommer jag inte sticka under stolen med. Har också fått snuva, huvudvärk, allmän sjukdomskänsla samt subfebril sedan 5dgr tillbaka.

    Problemet nu är att det gått snart 1vecka sedan. Jag har fortfarande otroliga smärtor från den nedre regionen av buken vid livmodern. Kan inte lyfta mer än 1kg, känns som att min nedre del går sönder, kan inte heller snyta mig utan att det känns som jag går sönder. Har varit inne på Gyn mottagningen 2ggr, första gången (2dgr sen) hade jag så sjukt ont att jag hade kunnat svimma, men då läkaren inte såg något på VUL eller "där nere" blev jag hemskickad utan någon smärtlindring eller provtagning, då inga tecken på infektion finns.

    Jag är ingen feber person, min normala kroppstemp ligger runt 36,3-36,4 allt över 37 får mig och må riktigt dåligt. Jag kan räkna på en hand hur många gånger jag haft feber sedan jag föddes.

    Mitt problem återstår, har fortfarande kraftiga smärtor från mitt underliv.

    Så åter igen en vända till sjukhuset för undersökning, då jag behöver ett sjukintyg, arbete med alla krämpor, underliv och dunderförkylning är inget alternativ.

    Nu tar dem prover och undersöker mig igen, VUL och hela köret, börjar bli trött/ledsen på att slänga upp benen i en gynstol och blotta mig, nya läkare varje gång, speciellt när man har så ont så man mår illa.

    Men denna gången, vet den här läkaren vad hon pratar om, hon tar prover, kollar i mikroskåp, ordinderar CRP(snabbsänka), tar tempen och tar min temp på allvar (temp 37). Jag går därifrån med 2olika antibiotika, smärtlindring och garanti att må bättre om 2dagar.

    Är det någon mer än jag som har haft sp grova smärtor en vecka efter missfallet att man knappt kan gå och får kippa efter andan många gånger? Men inte haft tecken på infektion?

  • Svar på tråden Otrolig smärta efter missfall
  • Sommarfjäril

    Beklagar verkligen ditt missfall!

    Jag har haft två, och känner inte alls igen det du beskriver. Hade rejält ont efter att jag blev skrapad i samband med mitt andra missfall (allt kom inte ut av sig själv) men den smärtan klingade av efter tre-fyra dagar.

    Så nej, så ont borde du inte ha pga att du haft missfall.

  • Anonymochorolig18
    Anonym (Sml) skrev 2017-09-07 02:57:45 följande:

    Hej, är det något mer än jag som haft otroliga smärtor efter ett missfall?

    Jag och min sambo var jätteglada efter vi plussade, vi var gravida efter första försöket. Tyvärr varade glädjen i bara några veckor.

    Jag började få ljusrosa flytningar, som gick över till blodia efter 4dagar. Inne på akuten konstaterade de att våran "lycka" i magen var dött och min kropp gjorde sig redo för en "spontan abort" enligt läkaren. Fostret hade dött någon gång i vecka 9 trodde han, vi var i vecka 13.

    Vi fick åka hem med smärtstillande, jag vägrade bli inlagd. Värkarbetet satte igång dagen efter, det mesta kom ut, 2dagar senare kom resten ut. Det vsr bland det värsta jag varit med om, fy fn vad ont det gjorde, det kommer jag inte sticka under stolen med. Har också fått snuva, huvudvärk, allmän sjukdomskänsla samt subfebril sedan 5dgr tillbaka.

    Problemet nu är att det gått snart 1vecka sedan. Jag har fortfarande otroliga smärtor från den nedre regionen av buken vid livmodern. Kan inte lyfta mer än 1kg, känns som att min nedre del går sönder, kan inte heller snyta mig utan att det känns som jag går sönder. Har varit inne på Gyn mottagningen 2ggr, första gången (2dgr sen) hade jag så sjukt ont att jag hade kunnat svimma, men då läkaren inte såg något på VUL eller "där nere" blev jag hemskickad utan någon smärtlindring eller provtagning, då inga tecken på infektion finns.

    Jag är ingen feber person, min normala kroppstemp ligger runt 36,3-36,4 allt över 37 får mig och må riktigt dåligt. Jag kan räkna på en hand hur många gånger jag haft feber sedan jag föddes.

    Mitt problem återstår, har fortfarande kraftiga smärtor från mitt underliv.

    Så åter igen en vända till sjukhuset för undersökning, då jag behöver ett sjukintyg, arbete med alla krämpor, underliv och dunderförkylning är inget alternativ.

    Nu tar dem prover och undersöker mig igen, VUL och hela köret, börjar bli trött/ledsen på att slänga upp benen i en gynstol och blotta mig, nya läkare varje gång, speciellt när man har så ont så man mår illa.

    Men denna gången, vet den här läkaren vad hon pratar om, hon tar prover, kollar i mikroskåp, ordinderar CRP(snabbsänka), tar tempen och tar min temp på allvar (temp 37). Jag går därifrån med 2olika antibiotika, smärtlindring och garanti att må bättre om 2dagar.

    Är det någon mer än jag som har haft sp grova smärtor en vecka efter missfallet att man knappt kan gå och får kippa efter andan många gånger? Men inte haft tecken på infektion?


    För mig har det kommit o gått senaste veckan.2 ggr har det gjort olidligt ont och jag har nästan svimmat. Då har det kommit ut mycket blödig igenom bindor på 5 min o byxor o allt. ena gången var jag på en middag o tänkte försöka fullfölja den så satte i en tampong o binda men kände att det började rinna igenom så beställde en taxi hem. (vet att tampong inte är bra men trodde allt var ute läkaren sa det) men kom ut något som såg ut som en liten blodig råtta - otroligt obehagligt.

    Inne på.mitt 5 missfall nu o vet inte vart jag ska ta vägen. har så ont i omgångar o sover där i mellan. kan inte jobba men blir inte sjukskriven detta ska tydligen vara normalt?? (o folk är hemma för halsont liksom...)

    inte hittar dom ngt fel heller..

    hur har det gått för dig sen?
  • Anonym (sessan)

    Hoppas att du mår bättre. Tycker att det var konstigt att du inte fick vara på sjukhuset när du skulle genomgå aborten. Har också gått igenom ett ma och det upptäcktes på kub. Då hade jag gått med ett dött foster i magen i 4-5 veckor. Hade inga tecken på missfall. Blev väl omhändertagen på sjukhuset. Hade inga smärtor efteråt.

    Om du fortfarande har ont så tycker jag att du ska söka gyn akuten. Ring åtminstone och rådfråga dem.

    Ta hand om dig och hoppas att du får må bättre.

  • Markellusfru

    Lite sent svar men jag fick missfall i vecka 13 för 3 dagar sedan. Det var otroligt hemskt och smärtsamt, jag gick också igenom en 'förlossning' men på sjukhuset då hela kroppen skakade av smärta och de ville hålla koll. Åkte hem dagen efter och hade som ingen direkt smärta. Men nu idag har jag en riktigt ihållande smärta i svanskotan, runt höfterna och underlivet, typ innanför venusberget (livmodern antar jag). Jag vet att gyn sa att jag kan ha smärta några dagar, men vet inte riktigt hur ont. Ska ringa och rådfråga dom idag för jag kan inte stå upp mer än 5-10 minuter innan det känns som att höfterna och svanskotan ska gå av.

Svar på tråden Otrolig smärta efter missfall