• Förvirrad fru

Akupunktur mot graviditetsillamående

Hej!

Jag är gravid i v.11 och har mått pyton i snart 5 veckor. Jag är illamående och kan inte äta samt att jag spyr flera gånger om dagen. Jag har provat postafen, lerigan, sea band, primperan och inget hjälper. Nu har jag läst att akupunktur skulle kunna fungera för att bli av med illamåendet. Är det någon som har provat?

• Svar på tråden Akupunktur mot graviditetsillamående
  • MeandHim

Testat allt som du gjort, provade en gång men ingen skillnad. Dom tyckte jag skulle gå en gång i veckan, omöjligt! Jag orkade knappt ta mig ur sängen till toa så att gå till barnmorskan på en promenad på 30 min fanns inte på världskartan. Höll på att stryka med och blev inlagd istället, 6 veckor.

• HannaA11

Hej!

Jag har också funderar på om akupunktur funkar då jag är i ungefär samma situation som du. Jag har mått katastrofalt dåligt och kräkts varje dag sen v. 6 och jag går in i v. 14 nu. Jag har testat Postafen och har nu Lergigan Comp samt är sjukskriven, men det enda som funkar hyfsat är om jag tar det extremt lugnt (typ ligger i soffan), då får jag oftast i mig lite mat på eftermiddagen. Om jag anstränger mig minsta lilla kräks jag, så 15-minuters promenaden till MVC är ett smärre helvete.

• Förvirrad fru

Man börjar ju bli så desperat att man testar allt!

Har fått dropp i omgångar också. Får hela tiden höra att det ska släppa runt v.12-15. Men ser finns det ju tyvärr ingen garanti för

• Förvirrad fru
    MeandHim skrev 2017-09-07 17:41:55 följande:

Testat allt som du gjort, provade en gång men ingen skillnad. Dom tyckte jag skulle gå en gång i veckan, omöjligt! Jag orkade knappt ta mig ur sängen till toa så att gå till barnmorskan på en promenad på 30 min fanns inte på världskartan. Höll på att stryka med och blev inlagd istället, 6 veckor.

Hur mår du nu, släpper det någonsin???
  • MeandHim

Förvirrad fru. Det här va längesen, låg på sjukhus 6 veckor. Sen fick jag MF i v 20 med tvillingar.
    Blev gravid ytterligare två ggr med två friska pojkar. Men det var likadant där, levde på dropp och en piggelin per dag de tre första månaderna. I v 25 kunde jag börja äta mindre portioner med mat. Sov i stort sett dygnet runt. Just då är 9 månader lååååång tid! Men så fort barnen ploppat ut så blir jag bra men mådde illa varje dag fram till dess. Ibland går det över och ibland inte. Hoppas ni alla blir bättre snart :)

Svar på tråden Akupunktur mot graviditetsillamående