• Zelma17

    Pepp insättning sertralin

    Satte ut mina sertralin i våras men min ångest och depression kom nu tillbaka. Inser arr jag behöver medicinen ett tag till. Har nu ätit sertralin i 3 veckor, nästan två veckor på 25 mg, en vecka på 50 och tre dgr på 75. Fick grymt ångestpåslag andra dgr. Tydligen vanligt. Annars känner jag mig klarare i huvudet. Behöver pepp för att uthärda lite mer positiv vändning. Är sjukskriven o känner mig extremt rastlös samtidigt som jag inte vill träffa ngn.

    Behöver solskenshistorier. Kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-09-07 17:52
    Ångestpåslaget kom andra dygn på 75 mg.

  • Svar på tråden Pepp insättning sertralin
  • Hanna7576

    Jag har gått på sertralin i flera år. Inte konstigare än bära glasögon för att man ser dåligt. Tyvärr ser större delen av samhället det inte så när det gäller medicin mot psykisk ohälsa. Det i sin tur gör att många som behöver medicin skäms över att ta den. Mår du bättre när du tar den så fortsätt med det. Man kan må lite svajigt i början. Kanske behöver du attarax som du kan ta vid behov mot ångesten du känner? Attarax är en mild medicin som inte är beroendeframkallande.

    När man behöver antidepressiv medicin är den biologiska förklaringen att hjärnan själv inte producerar tillräckliga halter av ämnet själv. Men det finns en psykologisk förklaring också vilken man behöver bearbeta för att må bättre och kanske bryta vissa mönster för att inte hamna i samma situation igen.

Svar på tråden Pepp insättning sertralin