• Anonym (Ledsen)

Dottern välte tvn!!!!vad gär jag

Vi har en ca 5 år gammal tv. Den är 55 tum samsung led med alla braiga finesser. Min man och jag älskar den och brukar ofta skämta om att barnen tagit över hemmet men tvn är vårt ögonsten. Sen så hände de som inte fick hända dotter sprang in i tv bänken och den välte över henne..... som tur hamna halva tvn på soffbordet så hon duckade bara o klara sig. men den fick en smäll & nu e skärmen trasig. Vit genomskinlig typ. vad gör jag!!!, ja har ingen extra försäkring tror ja????så länge sen!

• Svar på tråden Dottern välte tvn!!!!vad gär jag
  • Anonym (asdf)

Skrotar den gamla och skaffar en ny (när ni har råd).

Har ni ingen hemförsäkring? Annars är det här en bra "läxa" så att ni skaffar en hemförsäkring. Nästa gång brinner det kanske och ni förlorar hela bohaget.

• Anonym (Stina)

En 5 år gammal tv får du inte många kronor för via hemförsäkringen. Ni sparar såklart ihop till en ny.

• Anonym (Man)

Köp en ny.

Oj va många dvd spelare, telefoner och surfplattor mina barn har pajat genom åren. Sådant händer, det får man räkna med. Bara att köpa en tv som man har råd med. Kanske skulle överväga att skruva upp den på väggen?

• Anonym (G)
    Anonym (Man) skrev 2017-09-07 20:12:10 följande:
    Köp en ny.

Oj va många dvd spelare, telefoner och surfplattor mina barn har pajat genom åren. Sådant händer, det får man räkna med. Bara att köpa en tv som man har råd med. Kanske skulle överväga att skruva upp den på väggen?
    Det är lätt hänt
  • Anonym (Ledsen)

Detta vart en bra tv. Försäkringen lär väl göra åldersavdrag så då lönar det.väl inte ens sig. Ja de blir att köpa ny men vi har de så tajt ändå vet inte hur vi ska spara till ny???? suttit o bölat i en timma nu.

• Anonym (W)

Surt, men sånt händer. Skaffa en billig begagnad så att ni har något att se på tills ni sparat ihop till en ny!

• Anonym (asdf)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-09-07 20:16:46 följande:

Detta vart en bra tv. Försäkringen lär väl göra åldersavdrag så då lönar det.väl inte ens sig. Ja de blir att köpa ny men vi har de så tajt ändå vet inte hur vi ska spara till ny???? suttit o bölat i en timma nu.

Varför bölar du för en tv?
  • Anonym (W)

Är du lite allmänt stressad och pressad? Kanske sömnbrist? Lätt att man överreagerar då. Det är bara en pryl. Det ordnar sig.
  • Anonym (Blocket)

Kolla Blocket, där kan du köpa en TV snorbilligt tills ni har råd att köpa en ny.

Förstår inte heller hur man kan sitta och gråta över en TV? Det är en SAK? Kanske kan det vara en idé att passa på och avvänja er ;)
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (W) skrev 2017-09-07 20:18:39 följande:

Är du lite allmänt stressad och pressad? Kanske sömnbrist? Lätt att man överreagerar då. Det är bara en pryl. Det ordnar sig.

Min man blev arg på mig. Han e på jobbet och klandrae mig. Så de käns faktiskt extra jobbigt????
Svar på tråden Dottern välte tvn!!!!vad gär jag