• Anonym (Fundersam)

Kort man - Hur tänker ni kvinnor?

Hej på er! Jag är en kort man, 1.74. Jag är 37 år. Är registrerad på en dejtingsida sedan några år tillbaka, och märker hur alltfler blir ytliga. Kvinnor skriver ofta i sina presentationstexter hur mannen de ska träffa ska vara, och listorna blir allt längre, har jag märkt. Man ska vara mörk, lång (gärna över 1.90), och ha bra ekonomi. En tjej som jag skrev till, hade i sin presentationstext skrivit att hon ville träffa en lång man. Själv var hon 1.61. Jag tänkte: Jag måste ju vara lång ur hennes perspektiv. Men det visade sig att hon tyckte jag var alldeles för kort, så därför ville hon inte träffa mig, även om hon tyckte jag såg bra ut på min profilbild. 

Till saken hör att jag under flera års tid var ihop med en tjej som var fem centimeter längre än mig själv, så jag har aldrig någonsin tänkt kring detta kring längd. Jag skulle inte ha några som helst problem att vara ihop med, eller dejta en tjej, som är betydligt längre, eller kortare, än jag själv. 

Jag är välutrustad där nere, men kanske tror kvinnor att korta män inte är det. Men min starka gissning är att det är filmindustrin som påtalat att det ska vara så. Att kvinnor på duken oftast har längre, snygga män. Detta är dock bara mina egna spekulationer. 

Hur tänker ni? Ska jag ge mig in på en kroppsförlängningsturné i Asien som kostar 100000 kronor och tar flera år, eller ska jag vänta på att alla ytliga dejtingsidor självdör?
  • Svar på tråden Kort man - Hur tänker ni kvinnor?
  • Anonym (Mhm)

Du är praktiskt taget dvärg, säger jag som är ännu kortare.

Tjejer över lag är väldigt fixerade vid längd och korta killar går ofta bort. Jag löser det lite med att inte föra vidare mina gener i alla fall, så att jag slipper få en son som också kommer bli dissad av kvinnor för att han är kort.

En lösning är att skaffa en kort tjej, det är så jag löst det.

• Anonym (H)
    Anonym (Mhm) skrev 2017-09-07 21:50:03 följande:

Du är praktiskt taget dvärg, säger jag som är ännu kortare.

Tjejer över lag är väldigt fixerade vid längd och korta killar går ofta bort. Jag löser det lite med att inte föra vidare mina gener i alla fall, så att jag slipper få en son som också kommer bli dissad av kvinnor för att han är kort.

En lösning är att skaffa en kort tjej, det är så jag löst det.

Hur skulle han skaffa en kort tjej?

Kidnappa och låsa in henne?
  • Anonym (Mhm)

På samma sätt som man skaffar en lång. Dejta. Men visst är det en riktigt kort tjej antar jag att han kan bära iväg henne under armen.

• Anonym (159)

Jag är en ganska kort kvinna 159 cm, jag dejtar gärna killar under 180. Min ex-man var 188 och trivdes inte med att han var så mycket längre än mig (det tog slut av helt andra anledningar dock). Min nuvarande dejt är 179. Kan inte se något negativt med att han hade varit kortare. Det är ju personligheten jag faller för.

• Anonym (Tjejkompisen)

När någon skriver lång så menar de allmänt lång och inte jämfört med de själva. Så eftersom du är kort så skriv inte till de som vill ha en lång oavsett hur långa de själva är.

Men sedan tycker jag väl att din längd är ganska perfekt. Så alla gillar absolut inte långa.

Har manliga bekanta som inte haft/har svårt träffa tjejer och de männen är allt från 157-175 cm. Så även om vissa sorterar bort dig är det många som inte gör det.

Vill du ha tips så sök lite äldre tjejer. Medellängden blir längre för varje år.

• Woopsie

Är tjej, drygt 160 cm. Skulle inte ha några problem med att dejta en 174 cm.

• Lumina77

Min älskade kille är runt 1.72 och jag själv är 1.70. Har aldrig brytt mig om att vi är ungefär lika långa och vi träffades på en ytlig dejtingsida. En av de vanligaste. Så alla kan ju inte bry sig om längd? Jag har iaf aldrig störts av det.

• Anonym (Lång)

Jag gillar egentligen långa män men av någon anledning så har de senaste männen i mitt liv varit runt min längd (170 cm) och jag bryr mig faktiskt inte längre! Skippar klackarna men föredrar ändå converse så det gör inte så mycket.

• Anonym (???)

Men för hela friden! Läser man "kort" i rubriken förväntar jag mig en man på max 165! 174 anser jag inte kort alls. Kortare än långskånkarna, men de är ju inte snygga för fem öre de där långbeningarna. Jag har haft pojkvänner mellan 167 och 183. Så som singel hade jag självklart tyckt 174 är okey. Nu är jag gift med en på 179, men han hade ju självklart fått vara kortare om det råkat vara så.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (???) skrev 2017-09-07 22:31:39 följande:

Men för hela friden! Läser man "kort" i rubriken förväntar jag mig en man på max 165! 174 anser jag inte kort alls. Kortare än långskånkarna, men de är ju inte snygga för fem öre de där långbeningarna. Jag har haft pojkvänner mellan 167 och 183. Så som singel hade jag självklart tyckt 174 är okey. Nu är jag gift med en på 179, men han hade ju självklart fått vara kortare om det råkat vara så.

Fint! Det tröstar mig en del :)
Svar på tråden Kort man - Hur tänker ni kvinnor?