• Lunden86

Kan ni kvinnor mellan 35 och 55 tänka er ett förhållande med en yngrekille

Jag har dejta äldre kvinnor från det jag var 15 och skaffade mitt första falskleg. Dom bästa och mest magiska kvällar/nätter jag har upplevt är när jag har varit med kvinnor som har varit äldre och dom enda som jag har varit riktigt förälskad i har varit 17 samt21 år äldre än mig. Men jag har aldrig träffat/dejta någon kvinna som har varit 5år eller mer äldre än mig som vill ha ett förhållande.

Idag så är jag 29år och söker hon som vill dela ett liv tillsammans. Med allt vad det innebär och en jävla massa lyx i vardagen. Men när jag har försökt ta steget till ett förhållande med kvinnor som är 35 och över. Så säger dom mer eller mindre samma sak. Att jag är för ung och inte vet vad jag vill egentligen. Eller att jag kommer tröttna och gå till någon yngre, osv osv osv...

Så min fråga är; Finns det kvinnor mellan 35 och 55 som kan tänka sig att ha ett seriöst förhållande med en yngre kille som verkligen drömmer om att få leva med hon som är min stora kärlek och bästa vän!

• Svar på tråden Kan ni kvinnor mellan 35 och 55 tänka er ett förhållande med en yngrekille
  • Anonym (förälskad)

Jag har haft flera kk´s som ca varit 20 år yngre än mig själv vilket jag trivts väldigt bra med när det kommer till sex. Är själv 51 och träffar just nu en man som är 30 som jag har betydligt starkare känslor för än vad som var planerat. Rent fysikt och känslomässigt skulle jag kunna ha ett seriöst förhållande med honom eftersom vi är extremt lika och väldigt kompatibla på de flesta plan. Men jag skulle ha svårt med de fysiska skillnaderna på våra kroppar och ansikten utseendemässigt och att vara den äldre och fulare av oss eller samhällets syn på en sådan relation. kan därför inte tänka mig att utveckla den. För hans del är det inte heller tal om att vara seriös pga dessa faktorer och att vi kommit överens om detta. Men jag har varit upp över öronen förälskad i honom sedan dag 1 och älskar varje sekund vi har tillsammans men vet att det är en tidsfråga innan vi måste gå separata vägar. Han är min gåva och jag hans på något underbart sätt. Skulle önska någon närmre min egen ålder i framtiden om det är möjligt att känna lika stark åtrå och kompabilitet?

Jag vet att många drömmer om ålderskillnader men att det är väldigt få som verkligen klarar av att ha en kärleksrelation.  Att det krävs att man har mycket speciella behov och träffar en likasinnad för att det ska funka.

• Anonym (Tjej 37)

Är i förhållande men hade kunnat tänka mig 25+ annars. Helst inte yngre än så.

När jag var under 35 kunde jag tänka mig ner till 20.

Detta är alltså i seriösa förhållanden. I enbart sex spelar inte åldern någon roll.

• Lunden86
    Anonym (förälskad) skrev 2017-09-08 00:57:02 följande:

Jag har haft flera kk´s som ca varit 20 år yngre än mig själv vilket jag trivts väldigt bra med när det kommer till sex. Är själv 51 och träffar just nu en man som är 30 som jag har betydligt starkare känslor för än vad som var planerat. Rent fysikt och känslomässigt skulle jag kunna ha ett seriöst förhållande med honom eftersom vi är extremt lika och väldigt kompatibla på de flesta plan. Men jag skulle ha svårt med de fysiska skillnaderna på våra kroppar och ansikten utseendemässigt och att vara den äldre och fulare av oss eller samhällets syn på en sådan relation. kan därför inte tänka mig att utveckla den. För hans del är det inte heller tal om att vara seriös pga dessa faktorer och att vi kommit överens om detta. Men jag har varit upp över öronen förälskad i honom sedan dag 1 och älskar varje sekund vi har tillsammans men vet att det är en tidsfråga innan vi måste gå separata vägar. Han är min gåva och jag hans på något underbart sätt. Skulle önska någon närmre min egen ålder i framtiden om det är möjligt att känna lika stark åtrå och kompabilitet?

Jag vet att många drömmer om ålderskillnader men att det är väldigt få som verkligen klarar av att ha en kärleksrelation.  Att det krävs att man har mycket speciella behov och träffar en likasinnad för att det ska funka.

Lek med tanken då att ni båda var jämn vackra och att allt annat mellan är var oförändrat. Skulle du känna dig trygg med att skapa ett liv tillsammans med honom då?

Om ni hade att bra och tryggt förhållande med varandra, skulle du kunna tänka dig att skaffa barn? (Adoptera el föda barn)
  • Lunden86
    Anonym (Tjej 37) skrev 2017-09-08 00:59:17 följande:

Är i förhållande men hade kunnat tänka mig 25+ annars. Helst inte yngre än så.

När jag var under 35 kunde jag tänka mig ner till 20.

Detta är alltså i seriösa förhållanden. I enbart sex spelar inte åldern någon roll.

Då är det ju synd att du redan är i ett förhållande. :P

Vad tycker du är fördelen/fördelarna med att vara med en yngre kille?
  • Anonym (Tjej 37)
    Lunden86 skrev 2017-09-08 01:53:25 följande:

Då är det ju synd att du redan är i ett förhållande. :P

Vad tycker du är fördelen/fördelarna med att vara med en yngre kille?

Framtidstron kanske eller att de inte upplevt så mycket och man kan få vara med och göra det. De är mer lekfulla vilket jag också är. Man känner sig lite yngre själv kanske. Jag hade gärna varit 25 själv. Känner mig så inombords på vissa sätt. Så det är nog det också.

Men gillar de i min egen ålder också. Nackdelen med unga är att de kan vara mer fast i sin bild av hur ett förhållande ska vara, hur en tjej ska vara etc. De är mer fördomsfulla (fördomsfullt sagt av min men av min erfarenhet :P ). Nackdelen med äldre är att man blir en så liten del av deras liv då de haft massa relationer och upplevt mycket saker innan. Så blir kanske inte den där tonårsförälskelsen som det kan bli med yngre.
  • Anonym (Kanske..)

Är 37 och skulle kunna tänka mig en kille som är 25 och uppåt. Är faktiskt intresserad av en 25-åring just nu. :p

Han verkar väldigt intresserad men kanske mest av sex då. Samtidigt som han uttryckt att han är rädd att bli kär i mig, om vi väl ses, för han tycker att jag är så rolig, fin och bla bla.. Hmm.

Kanske det som är största problemet för mig, med killar som är ca 25-30.. de verkar ha svårt att vara seriösa och satsa fullt ut. Blir att de mest vill ha sex, om de träffar nån lite äldre kvinna. Kan vara mina fördomar , men det är utifrån de killar i den åldern som jag kommit i kontakt med.

Synd, för skulle vara härligt att vara ihop med en (lite) yngre kille. De matchar min sexuella aptit mkt bättre än äldre killar. :)

• Anonym (Kanske..)

Är 37 och skulle kunna tänka mig en kille som är 25 och uppåt. Är faktiskt intresserad av en 25-åring just nu. :p

Han verkar väldigt intresserad men kanske mest av sex då. Samtidigt som han uttryckt att han är rädd att bli kär i mig, om vi väl ses, för han tycker att jag är så rolig, fin och bla bla.. Hmm.

Kanske det som är största problemet för mig, med killar som är ca 25-30.. de verkar ha svårt att vara seriösa och satsa fullt ut. Blir att de mest vill ha sex, om de träffar nån lite äldre kvinna. Kan vara mina fördomar , men det är utifrån de killar i den åldern som jag kommit i kontakt med.

Synd, för skulle vara härligt att vara ihop med en (lite) yngre kille. De matchar min sexuella aptit mkt bättre än äldre killar. :)

• Anonym (förälskad)
    Lunden86 skrev 2017-09-08 01:51:10 följande:
    Lek med tanken då att ni båda var jämn vackra och att allt annat mellan är var oförändrat. Skulle du känna dig trygg med att skapa ett liv tillsammans med honom då?

Om ni hade att bra och tryggt förhållande med varandra, skulle du kunna tänka dig att skaffa barn? (Adoptera el föda barn)
    Om vi var jämnvackra...det är vi redan på sätt och vis förutom orättvisan i just det fysiska åldrandet. Vi är skitsnygga ihop!..Hade vi varit jämngamla hade det varit en stor kärlek och passion mellan oss, det har vi pratat om mycket. Det är nog en önskan vi båda har inom oss, Men ingen av oss har haft barnlängtan och i min ålder borde den biten vara avklarad;) Så vi skulle nog aldrig skaffat barn om vi blev ett par, men vi hade byggt något värdefullt tillsammans och rest eftersom vi har gemensamma intressen och kreativa yrken. Han är definitivt en av mina största kärlekar i livet oavsett åldersskillnaden, så känslorna kan uppstå när och hur som helst. Tror det är samhällets syn som är så inpräntad i oss som gör det hela svårt. En slags skam och medvetenhet. En annan aspekt är också den fysiska obalansen gentemot andra unga vackra kvinnor i hans ålder som jag kan tycka är svår. Varför i hela fridens namn skulle han nöja sig med mig när det finns så många otroligt vackra kvinnnor att välja på i hans fall? Han är oförskämt vacker och häpnadsväckande attraktiv och ungdom värderas alltid högre än ålderdom , varför den unga personen alltid har övertaget rent statusmässigt.

Hur ser du själv på att ha en äldre kvinna som partner kontra unga vackra tjejer i din egen ålder? Skulle det vara problemfritt för dig ur samhällssynpunkt?
  • Anonym (Det händer aldrig)

Kvinnor fantiserar aldrig om yngre eller dejtar yngre det händer helt enkelt inte

• Anonym (förälskad)
    Anonym (Det händer aldrig) skrev 2017-09-15 10:38:49 följande:

Kvinnor fantiserar aldrig om yngre eller dejtar yngre det händer helt enkelt inte

Nähä...utveckla? Jag drömmer om dem hela tiden och har dejtat flera och även blivit kär i min nuvarande,

Svar på tråden Kan ni kvinnor mellan 35 och 55 tänka er ett förhållande med en yngrekille