• Anonym (Emelie)

Är det normalt beetende?

Jag har nu dejtat en kille i 4 månader och när vi väl ses är han jätte gullig och vi träffas offentligt och så vidare. 

Men jag har typ fått nog, vi ses typ aldrig en hel helg även om han säger att vi ska det. 

Istället på helgerna drar han ut och dricker MEN kontaktar mig under hela kvällen. 

När han märker att jag blir sur blir han ''mer'' gullig och liksom märker att jag blir sur. 

Känner mest vad vitsen ens är när vi knappt spenderar en hel helg med varandra eller så längre. Någon timme i veckan liksom känner inte jag är tillräckligt. 

Och även om han är ordentlig vet man ALDRIG vad han gör på klubben. 

har redan förklarat för honom hur jag känner och han bara håller med typ och så stannar det där. 

• Svar på tråden Är det normalt beetende?
  • Anonym (S)

Nej det är inte riktigt normalt beteende att inte låta honom få vara ute och ha roligt på helgerna. Vaddå inte vet vad han gör? Antingen litar du på honom eller inte och då är det väl bättre att göra slut? Svartsjuka är inte så sexigt.

• Anonym (L)

Men hur ofta ses ni? Ses ni inte alls under veckorna och han ändå drar iväg under helgen så är han inte rätt snubbe att ha ett förhållande med.

• Anonym (Emelie)
    Anonym (S) skrev 2017-09-10 12:51:12 följande:

Nej det är inte riktigt normalt beteende att inte låta honom få vara ute och ha roligt på helgerna. Vaddå inte vet vad han gör? Antingen litar du på honom eller inte och då är det väl bättre att göra slut? Svartsjuka är inte så sexigt.

Han är ju ute typ varje helg och ändå säger han att vi ska ses på helgerna 

Ja, man vet ju aldrig om han hånglar upp någon liksom 
  • Anonym (Emelie)
    Anonym (L) skrev 2017-09-10 12:55:13 följande:

Men hur ofta ses ni? Ses ni inte alls under veckorna och han ändå drar iväg under helgen så är han inte rätt snubbe att ha ett förhållande med.

jo vi ses typ någon gång i veckan men ändå, han verkar inte bry sig riktigt när det väl kommer till kritan men när vi väl ses är han jätte gullig och förstående
  • Anonym (Emelie)

svårt

• Anonym (Emelie)

Ja...

• Anonym (mmm)

låter inte som om han prioriterar en relation just nu. Dra dig undan, hör inte av dig, se vad som händer

• smulpaj01

Jag tolkar det som att han letar efter något bättre och håller dig "varm" under tiden.
    Glöm honom, han är inte (tillräckligt) intresserad.

• Anonym (Emelie)

Fast han har inte alls mycket kontakt med andra tjejer och han sktiver till mig varje dag

• Jesper f

Det beror väll lite på. Jag tolkar det som att han inte ser på förhållande på samma sätt som du gör. Alla vill inte känna sig "fast" i varandra varje helg, men förhållandet fungerar alldeles utmärkt för det. Så det beror på vad man har för förväntningar och förutsättningar. Har man dessutom stor social umgängeskrets där koden är att man möts ute, blir det helt plötsligt ännu svårare. För vissa är det svårt att finna sig i mysa hemma med glas vin, laga mat och titta film/umgås scenariot någon längre tid. Vi är olika.

Däremot måste man givetvis kunna prata om det, så pass vuxen måste man vara om man ska ha ett förhållande, att du i vart fall måste kunna se både till dina egna OCH andras intressen. Vet han om hur du känner, men ändå inte säger något om han tycker/känner annorlunda, är han förmodligen inte vuxen nog att ha ett förhållande i över huvudtaget.

• Anonym (Ljummen...)
    smulpaj01 skrev 2017-09-10 19:30:31 följande:

Jag tolkar det som att han letar efter något bättre och håller dig "varm" under tiden.

Glöm honom, han är inte (tillräckligt) intresserad.

Håller med. Antingen letar han andra under tiden ( i hemlighet så klart, så inte så att du skulle märka av det, direkt). Eller så har han bara tyvärr för ljumma känslor för dig. Om man har tillräckliga känslor för nån så prioriterar man den väldigt mkt.
  • Anonym (Emelie)

Varför är alla så negativa

Nu vill han ju ses igen

• Nymphaea
    Anonym (Emelie) skrev 2017-09-11 10:06:00 följande:

Nu vill han ju ses igen

Men då så, då är ju allt finemang. Varför ens fråga?!
  • Anonym (Ljummen...)
    Anonym (Emelie) skrev 2017-09-11 10:06:00 följande:

Nu vill han ju ses igen

Kanske för att du beskrev ett långvarigt mönster som var väldigt negativt. Om han vill ses nu är det ju bra... OM det håller i sig, och det negativa mönstret upphör, över en längre period. Hoppas han förändrat sig så här snabbt, nu då..
Svar på tråden Är det normalt beetende?