starta handelsbolag - frågor
Jag är en människa som vill ha stenkoll och kontroll på allting.
Håller nu på att registrera ett handelsbolag med en väninna som tidigare hade enskild firma, dokumentation moms, deklaration, budget inventering ALLT skötte hennes nuvarande exman. = hon har ingen koll på något förutom dom tjänster hon erbjuder.
Så jag tänkte vi ska börja om helt på nytt och få en fräsch start med mig som delägare.
Jag söker bästa programmet där man kan spara allt, inventering samt förbrukningsinventarier, även inköp/invest av mina samt hennes pengar osv., försäljning, moms. Är det visma som är absolut bäst till detta? Jag kommer nämligen stå för de mesta ekonomiska ansvaret första året när det gäller investering och inköp, ev fakturor osv. Jag kommer också göra våran hemsida koda den HTML uppdatera osv, hur gör man med lön och sådant?
Eftersom jag kommer bära de ekonomiska ansvaret nu i början så kommer vi ju att jämna ut detta senare så vi båda har investerat lika mycket.
Har själv gått företagsekonomi 2011 men det är en herrans massa år sedan så minns inte mycket alls tyvärr.
Tack för ni tog er tid att läsa min virriga tråd.