Är i v21 nu.
Konstigt att vissa får restriktioner att undvika lyft mm, medan andra inte får det.
Men det känns bäst att undvika tungt jobb tycker jag, är själv sjukskriven pga foglossningar & magvärk så jag "slipper" (saknas givetvis) mitt park/trädgårdsjobb med snöskottning, trädfällning mm. Tror inte jag hade vågat gå och jobba med denna "mysko" placerad moderkaka.
Saltlakrits: Om det går så försök undvika att lyfta tungt, men jag förstår att det är svårt när man har ett jobb som innebär mkt lyft. Om jag förstodd min BM rätt så tyckte inte hon att delvis föreliggande moderkaka var något speciellet, men att helt föreliggande var en annan sak. Kolla vad din BM säger.
Förutom läkarintyg på min nedrans jobbiga värk, så är jag också avstängd från mitt arbete då min arbetsgivare och jag tycker att det är för fysiskt jobbigt för en gravid att klara av = har även sökt förlängd havandeskapspenning, det kanske du kan göra också.
Jag väntar på svar från f-kassan om jag ska få sjukpenning eller havandeskapspenning nu när jag är hemma.
Cahjo: Jag har ochså haft mkt värk i magen sedan tidigt + blödning, blev värre värk, typ huggvärk i magen i samband med blödningen, men bebisen sprattlar på, så det kan ju vara så att man oroar sig mer än man borde. Har varit sjuksriven 1 månad nu & huggvärken har miskat.
Det är jättebra att dom följer upp och ser hur du & bebisen mår, och att du fått restriktioner på vad du ska undvika. Kan nog vara bra för dig också att få ta det lugnt så kanske din magvärk också minskar.