Uttagen hormonspiral, dags för syskon
Hej på er! Hoppas någon har tid och lust att hjälpa mig att reda ut lite oreda i hjärnan på mig här.. Jag har en 3-årig dotter med min sambo, och nu vill vi skaffa henne ett syskon (helst igår, så ivriga är vi!!). Torsdagen den 7/9 tog jag ut min hormonspiral som suttit i 3 år, så jag kan absolut ingenting om min menscykeln längre (hade knappt någon men med spiralen). Dock sa barnmorskan att jag hade ägglossning vid uttagningen, så hon tyckte jag skulle skynda mig hem, haha. Efter lite mys kände jag redan ett dygn senare ett rejält hugg i min vänstra äggstock. Därefter har jag haft molande värk fram tills idag (fyra dagar efter uttag av spiral och samlag) som jag även började blöda. Märkte det när jag kom hem från jobbet då det var som en röd/genomskinlig flytning som hamnat i trosan.. nu under kvällen blöder jag lite mer så fick stoppa in en tampong. Gjorde även ett test som såklart visade negativt. Jag vet ju själv att det är för tidigt att säga men jag blev så otålig.. vet inte vad jag ska tro eftersom barnmorskan sa att jag hade ägglossning den 7/9, så därför kan det väl inte vara mensen som kommit redan?
Tacksam för svar om någon varit med om något liknande????