Anonym (Bd) skrev 2017-09-11 22:29:28 följande:
För mig är det iaf så att om man kommer någon riktigt nära så känns den nästan som en del av mig själv. Jag börjar känna mig ensam trots att jag är med personen. Många tycker väl att det är bra för då är man trygg med sin partner och det tycker jag med... men det är dåligt samtidigt för känslorna svalnar av det. När jag är ensam får jag ångest och då innebär det att ångesten är hög även när jag är med den personen. Men sedan kan jag träffa en ny som känns som en "annan" och bli kär i den istället. Samtidigt vill jag ha närhet och söker den för att jag inte vill vara ensam så i en distant relation skulle jag nog känna mig bortglömd och kanske ensam ändå. Det är svårt.
Jag tycker ni med borderline och vi utan borderline analyserar er för mycket. Det där är tyvärr vanliga mönster i alla relationer.
Varför skiljer sig hälften av alla? Inte för att dom har borderline allihop iallafall.
Det är normalt att vara mer "kär" i nya personer man kan fantisera om än någon som man vuxit ihop med efter flera år tillsammans. Det där är en utmaning för alla.
Vissa av er med borderline är helt psycho, andra bara lite känsliga, vissa är missförstådda överbegåvade och andra korkade feldiagnostiserade narcissister eller svagbegåvade.
Det är en diagnos som borde skrotas och istället snävas ned till dom riktigt personlighetsstörda som egentligen är narcissister, psykopater eller histroniker.