Jobba på kundtjänst...
Hej,
Ville egentligen bara höra vad allmänna synen är, men jag jobbar på en kundtjänst på mitt företag, och har hand om div. olika ärenden med kunder som är missnöjda på antingen någon av våra tjänster eller produkter. Jobbet är ganska omväxlande, och vi har många olika slags ärenden, men oftast med gemensamma nämnaren att den som tar kontakt med oss initialt inte är så glad.
Men jag trivs bra med det jobbet, tycker om att jobba med människor, och det är väldigt roligt när man kan hjälpa någon som hamnat fel att hamna rätt, och få glada kunder igen. Alltid går det inte, men jag försöker naturligtvis alltid. OK, man får ganska mycket ovett, men när man får det där nöjda mailet eller brevet, då är det värt det.
Kanske inte så välbetalt, men trivs som sagt med jobbet, mina kollegor. MEN... när man berättar det för folk man träffar eller känner och inte setts på ett tag, får man nästan som rynk på näsan, förvånad min eller nästan nedvärderande, att man "bara" jobbar på kundtjänst - ungefär som att det inte är "fint" nog....
Jag har inga planer på att byta jobb, och är nöjd som jag har det - vilket man tydligen inte får vara idag, man SKA byta jobb minst vartannat år osv...
Men hur har ni det? Vad har ni för jobb? Trivs? Jobbat länge? Vad tycker ni är viktigt när ni väljer vad ni ska jobba med och hur? Kan in tänka er stanna länge på ett och samma företag, eller är ombytligheten viktigare?