• Anonym (Ts)

    Väntar barn nr 10, fråga vad du vill!:)

    Hej! Väntar mitt tionde barn, så det är bara att fråga på!

    Mina 9 barn är: Alexandra född 2002, Johannes född 2005, Gabriel född 2006, Emilia född 2007, Clara född 2009, Ida född 2011, tvillingarna Benjamin och Adam födda 2014 och Linnéa född i oktober 2016.

    Bebis nr 10 beräknas runt den 22 december!

    Fråga på!:)

  • Svar på tråden Väntar barn nr 10, fråga vad du vill!:)
  • Anonym (Försöker bli gravid)

    Har du några tips på hur man lättare blir gravid? :) Eller du är bara helt enkelt väldigt fertil?
    Har själv svårt för att bli gravid så suger åt mig all info som kan hjälpa till :)

  • Gurkan25

    Hej! Väntar själv en pojke med bf den 20 december! Lite frågor:

    1. Vet ni om bebisen i magen är en flicka eller pojke?

    2. Hur gammal är du och din man?

    3. Vad har ni för utbildning?

    4. Är själv osäker på hur jag och sambon ska dela upp föräldraledigheten, hur har ni gjort?

    5. Vilka månader är barnen födda?

    6. Vad heter de i mellannamn? Funderar på att ge våran son namnet Benjamin, men har svårt att hitta ett bra mellannamn som passar till.

    6. Har du alltid velat ha en stor familj?


    BF 20 December 2017
  • elyse

    Sparar ni till barnen?

    Hur tänker du inför framtiden när barnen är vuxna och själva har barn - hur tror du att er relation kommer att se ut? Du kanske får 20+ barnbarn.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Försöker bli gravid) skrev 2017-09-12 23:32:47 följande:

    Har du några tips på hur man lättare blir gravid? :) Eller du är bara helt enkelt väldigt fertil?

    Har själv svårt för att bli gravid så suger åt mig all info som kan hjälpa till :)


    Hej! Jag tror att jag bara har lätt att bli gravid, har sex ungefär 3-4 gånger i veckan(inget under menstiden). Tänker aldrig på när jag har ägglossning. Använde mini-piller mellan de äldsta barnen men inget nu. 2 veckor efter mens brukar vi använda kondom.

    Så mitt svar är nog att jag är väldigt fertil, stort lycka till att bli gravid!
  • Carambolan

    Hur bor ni?

    Hur har ni delat upp föräldraledigheten? Jobbar ni deltid båda två för att hinna med familjen? Hur många dagar brukar ni behöva vabba på en månad?

    Är du lika förväntansfull över den här graviditeten som med första eller andra barnet?

    Har du fått några förlossningsskador? Om inte, är du rädd för att kroppen rent fysiskt kanske inte pallar en förlossning till?

  • NELJ

    Hur ser du och pappan till att alla barn får den uppmärksamhet och tid de behöver? Jag kan tycka det är svårt med två barn. Framförallt brukar jag då och då komma på sent på kvällen att det där nån av dem sa i förbifarten borde jag ha snappat upp och frågat vidare om...

    Och hur sköter ni all vardagslogistik? Alla gympapåsar, mellanmål, läxor, veckobrev från skolan... Ni måste vara riktigt slipade projektledare...

  • Anonym (Jenny)

    - Har dina graviditeter med tjejerna resp killarna sett olika ut eller har det varit väldigt individuellt och inte baserat på könet på det barn du väntar? Hur?

    - Är abort uteslutet för dig vid oönskad graviditet? Om ja, varför?

    - Vilken åldersskillnad mellan barnen anser du vara den optimala?

    - Har din kropp förändrats mkt av graviditeterna? Har du lyckats gå ner alla gravidkilon osv?

  • Anonym (Ts)
    Gurkan25 skrev 2017-09-12 23:34:14 följande:

    Hej! Väntar själv en pojke med bf den 20 december! Lite frågor:

    1. Vet ni om bebisen i magen är en flicka eller pojke?

    2. Hur gammal är du och din man?

    3. Vad har ni för utbildning?

    4. Är själv osäker på hur jag och sambon ska dela upp föräldraledigheten, hur har ni gjort?

    5. Vilka månader är barnen födda?

    6. Vad heter de i mellannamn? Funderar på att ge våran son namnet Benjamin, men har svårt att hitta ett bra mellannamn som passar till.

    6. Har du alltid velat ha en stor familj?


    Hej!

    1. Pojke.

    2. Jag är 38 och maken är 41 år.

    3. Jag är undersköterska men ska söka utbildning för att bli sjuksköterska vårterminen 2019 och hoppas att jag kommer in. Mannen jobbar inom bygg.

    4. Jag har varit hemma de 9 första månaderna och sen gått tillbaka till arbete. Maken har varit ledig i 3-4 månader och barnet har börjat förskolan vid ca 12-14 månaders ålder.

    5. Alexandra är född April 2002, Johannes är född januari 2005, Gabriel är född mars 2006, Emilia är född juli 2007, Clara är född i maj 2009, Ida född Augusti 2011, Benjamin och Adam är födda i december 2014 och Linnéa är född i oktober förra året!

    6. ALEXANDRA Kristina, JOHANNES Jonathan, GABRIEL Kristoffer, EMILIA Charlotte, CLARA Daniella, IDA Emma, BENJAMIN Fredrik, ADAM Karl, LINNÉA Josefin. Varför våran Benjamin heter sitt mellannamn är för att det är ett släktnamnen, namn som jag annars tycker är fina tillsammans med Benjamin är Carl och Lucas.

    7. Det var inget jag drömde om som barn, men nu efter varje bebis som kommit har jag känner att det har varit det bästa som hänt mig!:)
  • Anonym (Ts)
    elyse skrev 2017-09-12 23:35:57 följande:

    Sparar ni till barnen?

    Hur tänker du inför framtiden när barnen är vuxna och själva har barn - hur tror du att er relation kommer att se ut? Du kanske får 20+ barnbarn.


    Ja, vi sparar barnbidraget till varje barn. Antar att det blir en hel del barnbarn och då kanske man träffar vissa oftare än andra, beroende på vart alla bor. Men kommer naturligtvis ha en bra relation med alla barn och barnbarn!
Svar på tråden Väntar barn nr 10, fråga vad du vill!:)