• anonym8181

Nervös inför dejt nr2

Vi bor ca 40 mil från varandra. För en månad sedan råkade jag ha vägarna förbi hennes stad i ett annat ärende och vi lyckades klämma in en promenad. Innan dess hade vi pratat non stop via text i två veckor om allt mellan himmel och jord, det kändes som att vi klickade bra. Vi är båda lite tråkiga/blyga/introverta och det var lite akward, det flöt inte på så bra som man önskar, även om det inte var katastrofalt. Jag gillar henne och eftersom vi fortsatt snacka nästan varje dag i en månad så antar jag att även hon är intresserad. Nästa helg skall vi ses igen då jag åker till hennes stad igen. Vi har inte planerat vad vi skall göra men jag hoppas på att umgås lite mer intensivt, minst en halvdag men gärna mer.

Jag är inte den mest sociala människan så är det bara. Hon kanske är något mer social men kanske lite blygare än mig. När vi pratar via text är vi båda mer sociala och jag märker ingen blyghet. Jag vet inte vad jag vill säga med detta inlägg, jag känner mig väl lite osäker och tar gärna emot tips. Vi är båda runt 30 år men jag tror hon är betydligt mer erfaren än mig. Jag känner att om detta skall leda någonvart så måste det till något fysiskt när vi träffas, åtminstone en kyss, jag har ingen aning om mer vore realistiskt. För annars är det nog dömt att detta blir vänskap och inget mer, det känns lite jobbigt med den pressen. Jag vill dock inte riskera att gå för fort fram heller. Finns risk att vi är lite för lika och att detta kan bli lite för bekvämt, lite tafatt om ni förstår vad jag menar.

• Svar på tråden Nervös inför dejt nr2
  • AlfaBuddha

Du har mycket riktigt rätt i att det är vitalt att ni har sex nästa gång. JA! "Något mer" är mycket realistiskt. Jag själv har i princip alltid sex på första dejten. Det är bäst så. Det där med att gå för fort fram är lite BS. Självklart är kvinnor mer avvaktande än män, men finns det attraktion kommer hon inte riskera att missa chansen till en omgång i sänghalmen med sin drömkarl.

Såhär kan er dejt se ut, ungefär:

Du letar upp en pub/bar/café inom gångavstånd till hennes hem. Ni sitter brevid varandra. Ni börjar prata om lite alldagliga saker, (plugg/jobb/resor osv), men du skall omedelbart hålla utkik för intressantare samtalsämnen (relationer, sex, passioner, hobbies). Låt henne sköta snacket, 75% ungefär, men led in samtalet på roliga ämnen för guds skull. Håll dig till positiva saker. Håll ögonkontakt. Efter 30 min - 1 h kommer hon vara redo för mer. Ta henne på en kort promenad (max 30 min). Föreslå att ni går hem till henne. Säg att ni skall lyssna på musik, ta en drink eller något. Låt henne visa dig sängkammaren. Sitt ned på sängen och fortsätt samtalet. Kyss henne inom 20 min. Vänta inte för länge. Kyss, smek, småprata, håll om varandra, luta er bakåt, ta för dig, eskalera, klä av er, prata snusk, fullborda samlaget. Skippa kondom.

Ni har minst en halv dag på er, men ägna inte denna tiden åt en rekordlång seg dejt. Kvinnor gillar spänning, fart och fläng. De vill bli tagna med storm. Det betyder inte att du skall håva fram kuken så fort ni ses, men attraktion har ett bäst före datum du vill inte överskrida! Tråka inte ut henne! Var ägnar du helst den här halvdagen? På puben? I parken? I sängen? Just det...

Om hon ställer dig mot väggen när du föreslår att gå hem till henne, behåll lugnet. Ni skall inte ha sex. Ni skall bara fortsätta samtalet över ett glas rött eller... whatever. Det är nödvändigt att du inte kysser henner innan ni går in. Gör du detta kommer hon att fatta att ni kommer ha sex och hon kanske fegar ur. Lugn. Hon vill egentligen ha sex med dig, men hon behöver en ursäkt att gå in i sängkammaren. Behåll lugnet, stressa inte, men håll tidsplanen på ett ungefär.

Frågor på det?

Lycka till mannen!

• Pi314
    AlfaBuddha skrev 2017-09-19 02:31:39 följande:

Du har mycket riktigt rätt i att det är vitalt att ni har sex nästa gång. JA! "Något mer" är mycket realistiskt. Jag själv har i princip alltid sex på första dejten. Det är bäst så. Det där med att gå för fort fram är lite BS. Självklart är kvinnor mer avvaktande än män, men finns det attraktion kommer hon inte riskera att missa chansen till en omgång i sänghalmen med sin drömkarl.

Såhär kan er dejt se ut, ungefär:

Du letar upp en pub/bar/café inom gångavstånd till hennes hem. Ni sitter brevid varandra. Ni börjar prata om lite alldagliga saker, (plugg/jobb/resor osv), men du skall omedelbart hålla utkik för intressantare samtalsämnen (relationer, sex, passioner, hobbies). Låt henne sköta snacket, 75% ungefär, men led in samtalet på roliga ämnen för guds skull. Håll dig till positiva saker. Håll ögonkontakt. Efter 30 min - 1 h kommer hon vara redo för mer. Ta henne på en kort promenad (max 30 min). Föreslå att ni går hem till henne. Säg att ni skall lyssna på musik, ta en drink eller något. Låt henne visa dig sängkammaren. Sitt ned på sängen och fortsätt samtalet. Kyss henne inom 20 min. Vänta inte för länge. Kyss, smek, småprata, håll om varandra, luta er bakåt, ta för dig, eskalera, klä av er, prata snusk, fullborda samlaget. Skippa kondom.

Ni har minst en halv dag på er, men ägna inte denna tiden åt en rekordlång seg dejt. Kvinnor gillar spänning, fart och fläng. De vill bli tagna med storm. Det betyder inte att du skall håva fram kuken så fort ni ses, men attraktion har ett bäst före datum du vill inte överskrida! Tråka inte ut henne! Var ägnar du helst den här halvdagen? På puben? I parken? I sängen? Just det...

Om hon ställer dig mot väggen när du föreslår att gå hem till henne, behåll lugnet. Ni skall inte ha sex. Ni skall bara fortsätta samtalet över ett glas rött eller... whatever. Det är nödvändigt att du inte kysser henner innan ni går in. Gör du detta kommer hon att fatta att ni kommer ha sex och hon kanske fegar ur. Lugn. Hon vill egentligen ha sex med dig, men hon behöver en ursäkt att gå in i sängkammaren. Behåll lugnet, stressa inte, men håll tidsplanen på ett ungefär.

Frågor på det?

Lycka till mannen!

Asså det var det dummaste jag hört. "kvinnor är mer avvaktande", kvinnor gillar ditten och datten. Kvinnor bestämmer väl fan själva vad dem gillar och inte. Vet du vad? Kvinnor är egna personer och alla gillar inte samma sak. Uääk på din exempeldejt ????
  • AlfaBuddha
    Pi314 skrev 2017-09-19 11:10:20 följande:

Asså det var det dummaste jag hört. "kvinnor är mer avvaktande", kvinnor gillar ditten och datten. Kvinnor bestämmer väl fan själva vad dem gillar och inte. Vet du vad? Kvinnor är egna personer och alla gillar inte samma sak. Uääk på din exempeldejt ????

Du är en person som inte fattar generaliseringar. Om jag säger att män gillar kvinnor, påpekar du att homosexualitet existerar. Det är helt olidligt att läsa en text som är fullpackad med massa "i allmänhet", "i genomsnitt", "överlag" osv.

Förresten... påpekade jag inte att det var halvsanning det där med att kvinnor är avvaktande? Många män är förvirrade och tror att kvinnor vill vänta med sex. Detta är fel. I princip alla kvinnor kan slänga sig i säng med en man de är attraherade av, under rätt förutsättningar. Allt från krogluder till oskulder. Det är mannens uppgift att uppfylla dessa förutsättningar. Oj, nu generaliserar jag igen...

Uääk åt mina dejter för all del, men britches like it, bevisligen.

Till TS: Självklart ska man vara flexibel. Om hon föredrar att mötas direkt hos henne så kör på för fan. Inget är satt i sten. Läs henne, förstå henne, ge henne något unikt för all del. Ditt mål är att få henne i säng, varför skulle det inte vara det? Du tänker på sex, hon tänker på sex. Det är liksom poängen med en relation. Det är något båda vill ha (under rätt förutsättningar). Ge er båda det ni vill ha.
Svar på tråden Nervös inför dejt nr2