• findusen

Gravid - mage eller gas? Mage eller svullen?

Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig.. det är svårt att kunna knäppa jeansen, fått hålla ihop knappen med "hålet" med en hårsnodd i ca 2 veckor och nu behövt ännu mer space... Är min mage verkligen en bebiskula eller är det gaser/tarmar? Är fruktansvärt gasig idag (troligtvis pga vita bönor till middag 2 dagar i rad) haha och är ganska spänd utanpå magen.. vad är era erfarenheter? Vecka 9 (8+3)

hellre äta gröt tillsammans än oxfile ensam
  • Svar på tråden Gravid - mage eller gas? Mage eller svullen?
  • Carambolan

Absolut ingen bebiskula så tidigt, livmodern ligger fortfarande under blygdbenet så den påverkar inte din tjocklek alls. Men inte desto mindre är det ju på grund av graviditeten som du svullnar upp

• Anonym (Li)

Det är gaser och svullna tarmar! Ladda ner en graviditetsapp så står där hur stor livmodern är i de olika veckorna.

• findusen

Åh tack! Hört att magen krymper sen, är det runt vecka 12? Antar att det är fader som försvinner eller tarmar som vant sig?

• Anonym (K)

Säkert gaser men å andra sidan är det inte säkert att gaserna försvinner innan bebismagen kommer. Det jag menar är att det inte är säkert att du kommer kunna knäppa byxorna igen förrän efter graviditeten och om det beror på gaser eller bebis spelar inte så stor roll. När jag väntade mitt andra barn började jag med mammabyxor i v 9 för jag inte kunde knäppa mina vanliga byxor och i v 13 gick det knappt att dölja magen längre. När magen övergick från att vara svullen till att vara bebis har jag däremot ingen aning om! :)

• findusen

Ja det för hjälpte! Jag funderar på att köpa mammabyxor nu men tycker det är så dyrt..! Kommer behöva ett par stycken ;D

Svar på tråden Gravid - mage eller gas? Mage eller svullen?