• Anonym (Stina)

    Anafranil - erfarenheter?

    Någon som äter anafranil mot depp och ångest?

    Har provat flertal ssri/snri men inget verka direkt bita.

    Funderar ev att prova anafranil då den tydligen ska vara mer effektiv än vanliga ssri...

    Någon med erfarenhet?

  • Svar på tråden Anafranil - erfarenheter?
  • Anonym (Stina)
    Anonym (A) skrev 2017-09-14 18:20:51 följande:

    Nej inte egna, men min mormor dog av dom..


    Det var ju synd för henne!
  • Anonym (gertrud)

    Hej
    Anafranil var typ den enda medicin som fanns när jag var 20 år och det var 80-.tal. Den räddade nig verkligen, Jag åt runt 40-50 mg och blev av med panikattacker och fobier. 
    Trappade ner till 20 mg och klarat mig på det. Men törs inte sluta. Bytte ett kort tag ut dom mot sertralin  50 mg, men återupptog anafranilen, då sertralinen inte hade samma effekt. 
    Lite fast i giftet nu. Upplever inga biverkningar, förutom taskig sexlust, men det har man ju ändå om man mår piss. Äter klomipramin nu, samma sak, 

  • Anonym (Stina)
    Anonym (gertrud) skrev 2017-09-20 23:52:00 följande:

    Hej

    Anafranil var typ den enda medicin som fanns när jag var 20 år och det var 80-.tal. Den räddade nig verkligen, Jag åt runt 40-50 mg och blev av med panikattacker och fobier. 

    Trappade ner till 20 mg och klarat mig på det. Men törs inte sluta. Bytte ett kort tag ut dom mot sertralin  50 mg, men återupptog anafranilen, då sertralinen inte hade samma effekt. 

    Lite fast i giftet nu. Upplever inga biverkningar, förutom taskig sexlust, men det har man ju ändå om man mår piss. Äter klomipramin nu, samma sak, 


    Tack för svar :)
  • Ser0tonin

    Precis som för dig TS så förskrivs Klomipramin (Anafranil) när terapeutisk effekt inte uppnåtts med andra antidepressiva. 

    Tyvärr kan jag inte komma med egna erfarenheter men om du går in här på länken så finner du en hel del. 

    www.flashback.org/t654601

    :)

  • Anonym (s)

    Min syster åt den, det var den värsta medicin hon provat, allt blev tusen gånger värre.
    Aldrig att hon skulle börja med den igen, hört flera som sagt samma. Trodde faktiskt inte den fanns kvar ens....

Svar på tråden Anafranil - erfarenheter?