Molvärk EFTER mensen eller INNAN ägglossning. Förvirrad!
Denna cykeln är skum och jag undrar om någon har varit med om liknande? Dels höll senaste mensen igång ovanligt länge, i sju dagar - normalt blöder jag fyra eller max fem dagar. Sen är det också så att jag brukar ha mensvärk nån dag innan mens, samt mensen första dagar och sen går det över. Men på mensen SISTA dag, alltså cykeldag 7 så drog mensvärk/molvärk igång igen (???). Nu ligger jag här i soffan på cykeldag 12 och har bitvis ilningar och kramper i livmodern och fattar ingenting. Det skulle såklart kunna vara ägglossning nu, men det har gjort ont till och från varje dag sen dag 7 plus att jag brukar ha ganska sen ägglossning, kanske runt dag 16-18.
Försökt bli gravid i snart två år och tog ett gravtest dagen innan senaste mensen och det var negativt...och sen kom ju mensen så det kan ju inte bero på graviditet. Även om det vore fantastiskt.
Har varit gravid en gång förut (som slutade i missfall) och kan jämför värken med antingen mensvärk eller växtvärk i livmodern. Någon som har tips på vad värken kan bero på?