• Anonym (Ts)

Är min man bisexuell?

Vi är mellan 20-30. Vi har två småbarn. Han har varit otrogen några gånger förr och jag hämnades en gång men vi träffades och blev gravida som unga så ingen av oss hade hunnit "leva livet". Tilläggas bör stt jag är deprimerad, uttråkad, hormonell och mammaledig.

När vi fick vårat andra barn så fick min sambo ett nytt jobb. (Förra grav fick han nytt jobb och var otrogen) Bara män där nu. Men det är en speciell vän där som han pratar om heeela tiden. En man. När de smsar så ler han. De har deep talk varje dag. Sambon har "pratat färdigt för dagen" så han har inte tid att prata med mig och minns inte att han inte har berättar viktiga saker. Dvs han får redan sagt allt viktigt till sin nya vän. Han valde den vännen framför mig på våran enda semester. Han måste träffa vännen nästan varje dag. Alltid den där vännen. Han är prio ett. Dag efter dag. Alltid ursäkter för att träffa honom på fritiden. Alltid ursäkter för att prata med honom. Jag får självklart inte vara med. Han skyller på affärer för att de jobbar ihop.

Jag vet att man ju kan ha såna nära vänner såklart. Jag önskar själv att jag hade en sån så kanske avundsjuka? Men hade det varit en tjej så hade jag ju gråtit floder och förstått på en gång stt det handlar om en affär för precis så här var han förra gången. men sen så har jag några bi/homo vänner och jag vet att det är vanligare än "man" tror.

Han har aldrig aldrig visat sig vara intresserad av män och hans släkt är HELT emot sånt. Han är verkligen en manlig MANLIG man. Är det helt enkelt så att jag bara är paranoid pga instängd här hemma och deppig? Kanske jag är avundsjuk på att han orkar ha en sån nära relation med en ny man? Han vill ha sex med mig osv, men det ville han ju ändå fast han var otrogen med tidigare kvinnor. Han är nu snällare än vanligt. Hsn är verkligen HELT underbar mot mig. Så här snäll har han aldrig varit förr.

Var tänker ni? Min magkänsla säger att något är fel, men min hjärna försöker rationalisera det.

• Svar på tråden Är min man bisexuell?
  • Anonym (hm..)

Men problemet är väl inte om han ev skulle vara bisexuell utan om han är otrogen mot dig? Med man eller kvinna spelar väl ingen roll i så fall. Det du kan göra är att prata med honom och se vad han säger.

• Anonym (hm..)

Men problemet är väl inte om han ev skulle vara bisexuell utan om han är otrogen mot dig? Med man eller kvinna spelar väl ingen roll i så fall. Det du kan göra är att prata med honom och se vad han säger.

• Anonym (hm..)

• Anonym (hm..)

Oj blev lite upprepningar där.. Kanske har din man vara en stark vänskap med denna mannen?

• Anonym (Kim)

Du är väldigt motsägelsefull. Först beskriver du hur din sambo prioriterar den här mannen, pratar med honom, umgås med honom och har ingen tid för dig, inte ens på din semester. Sedan skriver du att han är så snäll mot dig och HELT underbar? När hinner han vara underbar mot dig om han aldrig har tid för dig?

Du skriver motargument mot att han skulle vara sexuellt/romantiskt intresserad av denne man genom att säga att hans släkt är HELT emot "sånt" och att han är väldigt MANLIG man. Jaha, skulle det på något sätt visa att han inte skulle kunna vara intresserad av den här mannen? Det var väldigt okunnigt resonerat.

Hur som helst, jag tycker att du fokuserar på fel sak. Om han ska kategoriseras som bisexuell är knappast problemet här utan att han bortprioriterar sin familj för annat som intresserar honom mer. 
    Att säga att man "har pratat färdigt för dagen" när ens sambo vill prata är rent förfärligt faktiskt. Att inte vilja vara med sina familj på sin semester? Ni verkar inte ha en bra grund att stå på i er relation, det verkar saknas tillit som är det viktigaste. Att vara otrogen och sedan ska man hämnas på otroheten? Vad är det för barnsligt beteende? Även om det var längesedan så är det ju då ni satte grunden för er relation.

• Anonym (Nonono)

Vägra ha sex tills du vet.
    Gör HIV-test, män som har sex med män är en högriskgrupp.
    Klarar du tanken på att din man emellanåt knullar röv på en annan karl?

• Anonym (.)

Jag känner många bi och homosexuella. De allra flesta kan man inte ana att de är bisexuella baserat på deras grad av manlighet. Det är bara fördomsfullt att tro att manlighet har en koppling till heterosexualitet. Och att mannens släkt är emot homosexuella påverkar inte heller det sexualiteten.

Problemet är inte att han kanske är bisexuell, problemet ligger i försummelse av familjen och en ev. Otrohet. Det finns mängder med bisexuella och homosexuella som inte är otrogna.

Ni behöver prata med varandra...

• Anonym (Nonono)
    Anonym (.) skrev 2017-09-16 09:58:34 följande:

Jag känner många bi och homosexuella. De allra flesta kan man inte ana att de är bisexuella baserat på deras grad av manlighet. Det är bara fördomsfullt att tro att manlighet har en koppling till heterosexualitet. Och att mannens släkt är emot homosexuella påverkar inte heller det sexualiteten.

Problemet är inte att han kanske är bisexuell, problemet ligger i försummelse av familjen och en ev. Otrohet. Det finns mängder med bisexuella och homosexuella som inte är otrogna.

Ni behöver prata med varandra...

Nja, de flesta kända bögar är väldigt "fjolliga" och omanliga.
    Sedan är det nog så att många, mig inräknat, inte på några villkor skulle vilja ha ett förhållande med en bi-man.
  • Pyttenill
    Anonym (Nonono) skrev 2017-09-16 10:04:33 följande:

Sedan är det nog så att många, mig inräknat, inte på några villkor skulle vilja ha ett förhållande med en bi-man.

De kända bögarna är kanske det. Har dock inte noterat det själv. Men hur tror du det är med de kända män som också är bögar (men inte offentligt) och framför allt - hur är det med alla de bögar som finns i din bekantskapskrets - privat och på jobbet?
  • NELJ

Så du baserar din uppfattning om homosexuella på hur ett fåtal kändisar beter sig. Hör du hur fördomsfull du låter?

De homosexuella/bisexuella män jag känner är inte ett dugg "fjolliga".
  • Anonym (.)

Som sagt jag känner många bi och homosexuella (gissa varför...). Så jag baserar mitt påstående på upplevelser i verkligheten, inte bara baserat på kända bögar som Tony Irving, Pekka Heino och pridetåget.
  • Anonym (Nonono)
    Pyttenill skrev 2017-09-16 10:13:42 följande:
    De kända bögarna är kanske det. Har dock inte noterat det själv. Men hur tror du det är med de kända män som också är bögar (men inte offentligt) och framför allt - hur är det med alla de bögar som finns i din bekantskapskrets - privat och på jobbet?
    Har några bögar i bekantskapskretsen också, samma sak där. Samma sak med deras vänner i bögkretsen.
    Det finns säkert undantag, bi-männen är kanske manligare men bara tanken på att ens man tänder på män? 
  • Anonym (But)
    Anonym (Ts) skrev 2017-09-16 00:43:25 följande:

Vi är mellan 20-30. Vi har två småbarn. Han har varit otrogen några gånger förr och jag hämnades en gång men vi träffades och blev gravida som unga så ingen av oss hade hunnit "leva livet". Tilläggas bör stt jag är deprimerad, uttråkad, hormonell och mammaledig.

När vi fick vårat andra barn så fick min sambo ett nytt jobb. (Förra grav fick han nytt jobb och var otrogen) Bara män där nu. Men det är en speciell vän där som han pratar om heeela tiden. En man. När de smsar så ler han. De har deep talk varje dag. Sambon har "pratat färdigt för dagen" så han har inte tid att prata med mig och minns inte att han inte har berättar viktiga saker. Dvs han får redan sagt allt viktigt till sin nya vän. Han valde den vännen framför mig på våran enda semester. Han måste träffa vännen nästan varje dag. Alltid den där vännen. Han är prio ett. Dag efter dag. Alltid ursäkter för att träffa honom på fritiden. Alltid ursäkter för att prata med honom. Jag får självklart inte vara med. Han skyller på affärer för att de jobbar ihop.

Jag vet att man ju kan ha såna nära vänner såklart. Jag önskar själv att jag hade en sån så kanske avundsjuka? Men hade det varit en tjej så hade jag ju gråtit floder och förstått på en gång stt det handlar om en affär för precis så här var han förra gången. men sen så har jag några bi/homo vänner och jag vet att det är vanligare än "man" tror.

Han har aldrig aldrig visat sig vara intresserad av män och hans släkt är HELT emot sånt. Han är verkligen en manlig MANLIG man. Är det helt enkelt så att jag bara är paranoid pga instängd här hemma och deppig? Kanske jag är avundsjuk på att han orkar ha en sån nära relation med en ny man? Han vill ha sex med mig osv, men det ville han ju ändå fast han var otrogen med tidigare kvinnor. Han är nu snällare än vanligt. Hsn är verkligen HELT underbar mot mig. Så här snäll har han aldrig varit förr.

Var tänker ni? Min magkänsla säger att något är fel, men min hjärna försöker rationalisera det.

Hej,

Jag kan tänka mig att du har det tungt nu, vad tråkigt. Jag ser dessutom att den här tråden har spårat lite ur fokus. Tycker inte alls att det du skriver är särskilt motsägelsefullt (som någon skrev här) utan jag tänker/fattar det som att när du beskriver din mans beteende som underbart och snällare mot dig kan ju det vara som i vänlig ton, kramar och pussar, ge komplimanger etc. Sedan att han inte pratar med dig på kvällarna eller inte umgås med dig på semestern är ju andra saker som innebär andra typer av beteendeförändringar och som naturligtvis måste kännas fruktansvärda. Kan det stämma?

Om det stämmer någorlunda kan båda iaf vara tecken på att han är otrogen/förälskad i någon annan. I ovh med dessa förändringar väljer han att på så sätt dela sitt liv med någon annan fastän ni bor under samma tak och kompenserar dig/lättar sitt samvete genom att agera snällare mot dig än vanligt. Så om någon ska upplevas som motsägelsefull är det ju din partner.

Homo/bisexualitet är vanligare än vad vi tror. Vi behöver inte vara fjolliga/maskulina för att vara bögar/lesbiska eller tända på samma kön. Det kan ju också vara så att din man inte tänder på sin vän men upplever en så pass djup vänskap som en "själsfrände" eller liknande. Han kanske heller inte mår riktigt bra för tillfället?

Ta du och prata med honom och berätta hur detta påverkar dig. Fråga honom rent ut om hur han tänker och känner idagsläget. Och om det finns något du kan göra för att stötta honom (om han mår dåligt alltså, inte om han cheatar). Nu vet ju inte jag hur ni kommit på varandras otroheter tidigare (bekännelser, konfrontationer, förnekelse, påkommen mitt in action??), du känner ju din partner bäst här så du vet nog bäst vilken taktik du bör välja för att få något vettigt ur honom.

Är det så att släkten är helt emot homosexualitet som du skriver är ju det också en viktig faktor tycker jag för att veta om du bör ta upp vännen i första vändan. Han kan ju blåneka bara pga rädslan att släkten ska få reda på något. Och då kan det ju vara bättre att bara fråga om hanträffar någon annan, med tanke på de förändringar du upplever i hans beteende.

Lycka till,

Kram
  • Anonym (Magkänslan)

Förstår dig till fullo TS. Och skulle känt exakt samma sak om min kille satt och log när de smsade, hängde med den andra killen dagligen(!) (Vilken vuxen hinner umgås med en "vän" dagligen?). Etc. Så jag skulle lita på min magkänsla om jag vore du. Eftersom han också haft ett mönster av att vara otrogen så känns det ännu mer sannolikt att du skulle känna igen tecknen på det.

Puh, jobbigt. Men det låter tyvärr kanske inte som ett förhållande som är värt att jobba för så mycket längre, med allt det bagaget...

Sen håller jag med om att för att vara på säkra sidan är det bra att testa sig för alla könssjukdomar, om ens partner varit upprepat otrogen. Håller tummarna att det går bra.

Svar på tråden Är min man bisexuell?