• Anonym (oroli­g)
    Äldre 16 Sep 19:12
    5620 visningar
    3 svar
    3
    5620

    ni med infektion efter abort/förlossning

    Hej. För snart 2 veckor sen gjorde jag en sen abort i v.16, det gick fort, ca 3 timmar tog allt som allt. Moderkakan ville först inte släppa men släppte efter en dos cytotec under tungan.

    Sköterskan kollade så den var hel o allt kommit ut, jadå sa hon. Allt såg bra ut.

    Åkte hem och hade riklig blödning. Som efter förlossning. Och fortsatte blöda mycket i en vecka. Började sen få som hugg och knip i höger äggstock (trodde jag) och det gjorde fruktansvärt ont. Tog naproxen som hjälpte första gångerna men sedan slutade dom hjälpa mot smärtan. Blödde lika mycket ännu och det kom stora klumpar, ibland såg de ut som typ hinnor som kom ut?? Och avslaget började lukta riktigt äckligt. Mådde lite bättre efter någon dag men avslaget luktade. Började sen få som träningsvärk i mage och svank samt sidorna. Och de gjorde ont i nedre delen av magen.

    Ringde gyn som ville att jag skulle komma in direkt och kolla då jag även hade huvudvärk och frossa. Detta var mitt i natten och hade inte möjlighet att ta mig in. Dagen efter åkte jag in. Mådde illa den dagen. Tog prover samt vul, då sa hon att de såg ut som rester kvar i livmodern. Men bara lite, samt förhöjd sänka, illaluktande avslag och jag förlora mycket blod och var blek. Blev inlagd direkt med dropp och sedan antibiotika direkt i blodet. Började må bättre ganska fort. Blödningarna blev mindre! Fick åka hem över natten igen. Och komma tillbaka dagen efter. Dom ville kolla om de behövdes en skrapning. Sa till dom att jag inte vill sövas. Dagen efter åkte jag in, skulle få en dos antibiotika till i blodet. Men de fick jag inte. Dom kollade bara blodtryck, andningsfrekvens samt temp. Hade å tagit en Alvedon strax innan jag åkte in så hade ingen feber. Kom in en manlig läkare som ville göra vul för o kolla men pga en tidigare händelse sa jag att jag inte ville ha en manlig och började få panikkänslor.. Dom försökte få mig att gå med på de då de inte fanns några kvinnliga alls den dagen men jag ville verkligen inte, fick panikångest och började darra och så... Sedan frågade han om jag blödde och jag sa ja, lite kommer de änmu men inga klumpar utan bara klarrött blod. Och det talade emot atr dom skulle behöva göra en skrapning sa han då dom helst inte gör skrapning pga det innebär sövning. Så dom skrev ut mig. Med två olika antibiotikor i tablettform. Flagyl samt cefamox. Ska ta 1 flagyl 3ggr dagligen i 5 dagar. Samt 1 cefamox 2 ggr dagligen i 5 dagar. Åkte hem och hämtade ut flagylen då dom inte hade cefamox hemma och fick beställa tills dagen efter. Men kunde börja ta flagylen direkt ändå så det gjorde jag. Hämtade ut cefamoxen dagen efter. Började må bättre, Blödningarna avtog nästan helt. Fått lite biverkningar av medicinen (tror jah). Svettas, magont, illamående samt huvudvärk. Idag har jag börjat få mensvärk igen. Samt att blödningarna ökat lite mer. Men inte alls mycket de kommer. Inte ens som mens. Men mer än igår då de nästan inte kom något alls och inte haft mensvärk innan Heller.

    Samt att igår kom det 2små vita runda klumpar som satt ihop, väldigt små! Enligt läkarna så var resterna i livmodern 18-24mm stort.

    Börjar bli orolig att antibiotikan inte hjälper mot infektionen så den börjar komma tillbaka.. Eftersom jag har lite mensvärk samt att Blödningarna ökat lite igen..

    Kan det ha varit rester från Moderkakan som kom ut igår? Hur vet jag att resterna kommit ut ens?? Tänk om jag går med resterna kvar sen.. trodde att jag kanske skulle få göra vul såfort de kommit en kvinnlig.. kändes mig nästan tvingad att ha en manlig annars blev dom sura o skicka hem mig..

    Någon som haft dessa mediciner? Och lite rester kvar? Hur gick de för er? Jag är rädd att infektionen ska komma tillbaka igen och att resterna inte kommer ut...

  • Svar på tråden ni med infektion efter abort/förlossning
  • Anonym (oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 16 Sep 19:13
    #1

    I min journal står det att när jag skickades hem var CRP 16.

    Samt att resterna var 18-24mm. Infektionen var i könsorgan och bäcken.

  • Äldre 20 Sep 14:35
    #2

    Jag vill en medicin för abort jag har 18 vecur hur kan jag få det medisin

  • Anonym (S)
    Äldre 20 Sep 14:37
    #3
    Melisa krasnici skrev 2017-09-20 14:35:52 följande:

    Jag vill en medicin för abort jag har 18 vecur hur kan jag få det medisin


    Du kan ju såklart inte bara få medicin för abort när du är så långt som v 18. Efter 18 veckor upphör fri abort. Du måste söka tillstånd hos socialstyrelsen. Varför har du inte gjort abort tidigare?
Svar på tråden ni med infektion efter abort/förlossning