• Anonym (Är det seriöst?)

"Netdoktor"? Kan man lita på dem?

Jag är en sådan där "typisk jobbare". Går till kneget varje dag, och sjukskriver mig bara några dagar om året, när jag är totalt utmattat, och har fått kämpa med min smärta, i månader..

Men när jag försöker kontakta vår numera havererade sjukvård, får jag vänta på en tid i månader, eller om jag lyckas att få en akuttid; så blir receptet: "vila, och Alvedon/Ipren. 1 av varje.

Men jag har en jävla massa krämpor, faktiskt! Och orkar inte att äta mer Alvedon, eller diklofenak

(www.fass.se/LIF/product)

Det handlar om en evig smärta, antagligen förslitningar, och smärta som kommer och går i många muskler och senfästen.

Sen är det njurarna. Tror ju att det är biverkningar av den jävlla "smärtstillande", som jag tyvärr har blivit "beroende" av, fast jag aldrig överdoserar någonting.

På de receptfria förpackningarna står det: Om inte besvären har blivit bättre inom 3 d- till en vecka, bör du kontakta sjukvården.

Men jag upplever inte längre att den finns tillgänglig, för "vanligt folk"?

Så min fråga är om det är värt pengarna att kontakta en doktor "på nätet"? Man kan ju ha direktkontakt via face?

Om någon har erfarenhet av doktorn på nätet, skulle jag bli mycket tacksam för svar och synpunkter! Jag har massor frågor ang. min hälsa, tror ni att de lyssnar, och är det seriöst? Eller vill de bara tjäna pengar?

Och vilken netdoktor är bäst/ mest seriös?

1000 tack.

• Svar på tråden "Netdoktor"? Kan man lita på dem?
  • Anonym (Kry)

Du kan ju prova Kry, den ska vara bra. Eller så betalar du själv för njurprover på typ werlabs. 

• Anonym (Ej läkare)

Ta inte smärtstillande med Paracetamol (t.ex Alvedon). Även om du inte överdoserar så är det inte bra för njurarna att ta Paracetamol under lång tid.

Svar på tråden "Netdoktor"? Kan man lita på dem?