Irriterade skaviga ögon när man tar ur linserna men inte när man har dom i
Jag har haft linser i flera år och använder dom väldigt mycket. Trivs inte alls i glasögon så jag äger inte ens några. Jag har två veckors linser som också är dygnet runt linser, sover med dom då och då men brukar försöka ta ur dom på natten. Men jag har under en tid haft ett problem, när jag tar ur linserna så känns det obekvämt i ögonen, speciellt i vänster, typ som att det skaver. Men så fort jag sätter i dom igen så känns det inte alls. Det känns alltså bättre och bekvämare att ha dom i ögonen än när jag inte har dom i. Kan det vara så att det är för att jag har använt dom så pass mycket? Någon som har haft liknande?
Jag borde väl gå till en optiker för en undersökning men är lite rädd att dom ska säga att jag måste sluta med dom eller dra ner ordentligt på tiden jag använder dom. Trivs så otroligt bra med linser och är beroende av dom för att kunna se ordentligt. Och glasögon vill jag inte ha då jag inte alls trivs i det. Så någon som har haft liknande problem och bara kan lugna mig lite? Tack på förhand!