• Anonym (Fålig)

Valdoxan eller Brintellix?

Jag har fått dessa att välja mellan av mig psyk-doktor.

Har ångest och depression.

Vilken är att föredra?

Finns inte så mycket att läsa om dom då de är den nya sorten AD.

Dela gärna erfarenheter.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Valdoxan eller Brintellix?
  • Anonym (Valdoxan)

Jag har bara erfarenhet av valdoxan. Jag tyckte den var helt ok. Det är ju en insomningstablett som har visat ge effekt på depression och ångest. Hyr sover du? Biverkningarna var knappt märkbara och det finns ju ingen utsättningsperiod. Däremot kan det vara svårt att somna utan dom så man ska trappa ner så man vänjer sig helt enkelt. Jag gillar dom.

• Ser0tonin

Helt klart Valdoxan.

Dock stämmer det inte att det är en insomningstablett. Det är en antidepressiv melatoninagonist samt serotoninreceptor 5-HTC2 antagonist.

• Anonym (Valdoxan)
    Ser0tonin skrev 2017-09-20 16:32:18 följande:

Helt klart Valdoxan.

Dock stämmer det inte att det är en insomningstablett. Det är en antidepressiv melatoninagonist samt serotoninreceptor 5-HTC2 antagonist.

Så kan det vara. Det var så jag gick det beskrivet iaf. Men man blir sömnig av dom
  • Ser0tonin
    Anonym (Valdoxan) skrev 2017-09-21 08:36:25 följande:
    Så kan det vara. Det var så jag gick det beskrivet iaf. Men man blir sömnig av dom
    Go morron! :)

Upplever du någon trötthet dagen efter? 
    Bara nyfiken för jag gör det inte men har hört att andra upplevt det.
  • Anonym (Valdoxan)
    Ser0tonin skrev 2017-09-21 08:47:53 följande:

Go morron! :)

Upplever du någon trötthet dagen efter? 

Bara nyfiken för jag gör det inte men har hört att andra upplevt det.

Nu har jag inte ätit dom på ett år, och trötthet är nåt jag känner av nästan hela tiden :-P. Men jag kan inte minnas att jag kände mig tröttare dagen efter jämförelsevis
  • Miamiaxmia

Någon som provat måttlig alkoholkonsumtion (alltså kanske 2 glas vin) under behandling med valdoxan? Det står i bipackssedeln att kombination med alkohol inte rekommenderas men jag undrar om det är nolltolerans eller om de bara menar att man inte borde dricka sig full. 

Tack på förhand

• Anonym (Valdoxan)
    Miamiaxmia skrev 2017-11-27 15:35:22 följande:

Någon som provat måttlig alkoholkonsumtion (alltså kanske 2 glas vin) under behandling med valdoxan? Det står i bipackssedeln att kombination med alkohol inte rekommenderas men jag undrar om det är nolltolerans eller om de bara menar att man inte borde dricka sig full. 

Tack på förhand

Alltså, man tar ju dom på kvällen och blir sömnig. Dom ggr jag valt att dricka lite har jag skippat tabletten just den kvällen. Gäller det bara 2 glas vin så är det nog ok, tänk på att ta pillret efter vinet.
Svar på tråden Valdoxan eller Brintellix?