• Sunna

Snyggaste husfärgen?

Ja, som ni ser av rubriken, vilken färg tycker ni är finast på ett hus?
    Säg gärna kombinationer som tex. allmogegrönt hus, med ytterdörr målat i engelsk röd. Funderar på att måla om vårt hus (får huset i juni) som är mörkgult för tillfället. Vill ha inspiration! Visa gärna bilder på erat hus. Kramar!

• Svar på tråden Snyggaste husfärgen?
  • smurfisar

Jag tycker det är såååå vacker med allmoge blå med vita knutar. Jag vet inte varför men såg det på ett hus och drömmer nu om att ha det en dag (då ekonomin tillåter)

• Fru November

Grått med vita knutar, men om det ligger i skogen ska det vara bruntGlad

tycker jag

♥♥Längtar bebis♥♥
  • Squeezetoy

Våre lättare om du hade en bild på huset, olika utseende påverkar lite vad som passar. Vårt hus är kriminellt ljusblått, typ babyblått, fyy enligt mig. Men vi är inte ense om färg så vem vet när vi kan måla om...

• Gustie

Vårt hus är grått med vita knutar, vitt runt fönster och vit dörr. Vi ska måla om i vår, men väljer att ha samma igen, men med lite mörkare grå än den vi har nu.

Det är jättefint

• Sunna

Vad roligt att många har svarat på så kort tid! Jag är så förälskat i vackra ytterdörrar. Falurött hus med guldockra på dörr, runt fönstren och spröjs är fint.

• Gustie

Jo, spröjs är fint, det har vi med! Ser så hemtrevligt ut!

• Laire

Jag gillar gröna hus med vita knutar, inte knallgrön utan mer åt olivgrönt.

• Gustie

Jag såg ett vitt hus med blåa knutar, det var faktiskt snyggt. Men vet ej hur praktiskt det är med vitt med tanke på alger osv...

• Lola Jämtland

Jag gillar vanliga röda hus med vita eller gärna mörkare blåa knutar.

• Linda1976

Vårt hus är ljusgult med vita knutar, och svartbrunt tak.

Husföretaget hade inte nougat i färgsortimentet när vi skulle välja, men när vi ska måla om om 10 år eller så, så blir det nougat!!

Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt.
Svar på tråden Snyggaste husfärgen?