-
-
Svar på tråden Är REIMA overaller extra stora? Tänker på storlek 80 eller 86...?
-
Ja, Reima är ganska stora i storleken. 80 är ca 1-1,5 år och 86 1,5-2 år.
-
Mjäää det tycker jag inte. Min ettåring (80cm lång) har en i storlek 86 och den är på gränsen till för liten.
-
jo, det är de nog. Barnet har vanligen 110 och har ännu fjolårets vinteroverall strl 98...
-
fler?
-
Jag jobbar extra i en affär som säljer reima.
De är normala storleksmässigt, men mer rymliga = mer plats i overolen.
Så här mäter du om overallen är lagom: när den sitter på ska du kunna ta ett ordentligt tag över axlarna med händerna. får du då ett "knytnävesstort" grepp är den lagom, blir greppet stramt är den förliten, blir greppet stort är overallen för stor. -
jenny F, när ska en storlek 80 resp 86 normalt passa en kille ?
-
Jag jobbar också i en affär som säljer Reima
-
Har precis samma uppfattning som Loppan: Min son är 2 år i maj och normal stor.
Vi använder 86. -
Min uppfattning är att reima är en storlek större oavsett om det beror på att de är rymligare eller inte.
Erik fyllde 2 år i november, vi köpte den här säsongens vinteroverall i oktober, provade många olika på honom och köpte till sist en reima, stl 92. Alla andra märken passade 98. Fick alltså gå ner en storlek i overallen när han skulle ha en reima. -
Har erfarenheter som är precis tvärtom. Vår son har en reima overall i stl 92, allt annat har han 86 på, Så vi tycker den är liten.
-
Hm... man kan kanske säga att den är kort men bred? Det får plats mkt kläder under, även för en tjockis som min pojke. Men som sagt, jag tycker att den är lite väl kort i kroppen.
-
Det beror ju lite på vilken modell det är också. Ballongmodellen är ju väldigt bred och rymlig medan vanliga reimatec är mer "vanlig" overallmodell.
-
Kanske ska tillägga att det var bullabång eller vad den heter..
-
Ja vi har den där ballongoverallen som finns upp till storlek 86. Passar perfekt när de är så små och mest sitter eller kryper.
-
Tycker den är stor!
Min kille som just fyllt två har en i strl 80, och han har annars 86 i kläder. Köpte den för att ha förra året, men den kunde hänga med en säsong till! Definitivt prisvärt då. -
Ettem - hur lång har din kille varit vid födsel, 6 månader, 1 år, 1,5 år etc? Skulle vara kul att jämföra ifall våra killar är lika stora...
Oj vad alla tycker olika förresten, en del 86 och en del 80... -
Fast det står tom i overallerna att 92=2år, 98=3 år osv. I vanliga fall är ju 92=1,5 år och 98=2 år, så de SKA vara lite större än normalt.
-
visst är det knepigt...hade varit bättre med samma storlek ungefär på alla kläder...
-
Nej, Loppan så är det väl inte! Det är "normalt" att 92 är 2 år, 86=1.5 år, 80=1 år!
-
I de flesta fall är ju 80=9 mån-1år 86=1-1,5 år 92=1,5-2 år osv....